Novo v Sloveniji: spremembe so bile skrbno premišljene

Mercedes-Benz je temeljito prenovil in dodobra elektrificiral hišno ikono, čeravno zunanjega videza niso pretirano spreminjali.

Novo v Sloveniji: spremembe so bile skrbno premišljene (foto: Mercedes-Benz Ag - Global Commun) Mercedes-Benz Ag - Global Commun
19. 11. 2020

Za nemško znamko z zvezdo je razred E verjetno podobno, kot je Golf za Volkswagna. Zatorej mu vedno namenijo dovolj pozornosti, pa najsi gre za prenovo ali nov model in podobno velja tudi za že 11. generacijo. Nemci so aktualno generacijo prenovili sicer pred meseci, zdaj pa je prenovljeni E v vseh karoserijskih in izvedbenih različicah voljo tudi pri nas.

Gre za cel kup drobnih in manj drobnih sprememb, mnoge od teh so vidne tudi na prvi pogled. Oblikovne razlike je moč opaziti na prednjem delu, na maski, je zdaj drugačna in se razlikuje glede na model in izvedenko (Avantgarde je na primer zdaj vstopni paket), novi so žarometi - vselej v LED tehniki (opcijsko tudi Multibeam), pokrov motorja ima zdaj vedno dve značilni gubi (t.ti. Power dome), nov je odbijač. Podobno je tudi na zadku, kjer je bil oblikovnih sprememb deležen predvsem limuzinski model z novimi, ožjimi lučmi, večjo prtljažno odprtino in drugačnim odbijačem.

V notranjosti je seveda novih nekaj materialov, okrasnih elementov, povsem nov in najbolj opazen pa je, poleg sledilne ploščice na sredinski konzoli, volanski obroč, ki je oblikovno drugačen in ima sedaj vsa stikala občutljiva na dotik, ravno tako ima površina kapacitivno tehnologijo in torej sistem takoj začuti, ko so voznikove roke na volanu.

Pri Mercedesu izpostavljajo tudi prenovljen in nadgrajen sistem infozabavnega sistema MBUX z razširjeno resničnostjo, pa sistem Energizing Comfort in Urban Guard, ki nadzoruje parkirano vozilo in voznika obvešča o morebitnih trkih, vlomom ali odvozu.

Prenovljen E je na voljo s sedmimi bencinskimi in štirimi dizelskimi motorji z izdatno elektrifikacijo. Vsi bencinski agregati so namreč opremljeni z blago hibridno tehnologijo in 48 voltno električno arhitekturo (kjer motorju pomaga še alternator zaganjalnik z močjo 15 kW). Bencinski motorji sicer razvijejo med 145 in 450 kW, paleta dizelskih pa od 118 do 243 kW (med 360 in 700 Nm), pri čemer je nov 300d s 225 kW najbolj zmogljiv štirivaljni dizelski motor.

Zdaj sta na voljo tudi dva priključno hibridna pogonska sklopa, kjer je Mercedes eden redkih, ki je tovrstno elektrifikacijo združil z dizelsko tehnologijo. Poleg izvedbe 300e (155 + 90 kW in 350 + 440 Nm) je tako v ponudbi še dizelski 300de (155 + 90 kW in 400 + 440 Nm), pri obeh pa za pogon e-strojev skrbi baterijski sklop z zmogljivostjo 13,5 kWh, s pomočjo katerega lahko prevozita do 50 km s pomočjo elektrike. Seveda je v vseh pogonskih opcijah vedno serijski tudi samodejni menjalnik, štirikolesni pogon pa je doplačljiva opcija pri močnejših modelih.

Tik pod 54 tisočakov je treba odšteti za vstopni model z bencinski motorjem (E 200, 145 kW)) in skoraj 52 za dizelsko gnano verzijo (E 200 d, 118 kW), kar je nekaj odstotkov več od predhodnika, za karavansko izvedbo pa zahtevajo doplačilo 3.500 evrov. Vrh ponudbe za 174.900 predstavlja E 63 S 4Matic+.