Prestiž in uporabnost z roko v roki: Mercedes predstavil novi razred X

19. 7. 2017 | Jure Šujica

Mercedes razreda X je neke vrste revolucija, saj ni samo prvi Mercedesov poltovornjak, pač pa tudi prvi poskus kateregakoli proizvajalca prestižnih avtomobilov v tem razredu.

Kljub temu, da je Mercedes-Benz na področju resnih terenskih vozil uveljavljeno ime (pustimo ob strani SUV-e) – že več desetletij sta na trgu poglavje zase razred G in Unimog – se je tokrat na pomoč ponovno obrnil k Renaultu in Nissanu. Nov model tako temelji na isti osnovi, kot nam že poznana Nissan Navara.

Novosti, ki jih novi razred X prinaša v ta segment, je veliko, predvsem na področju udobja. Avtomobil bo na voljo v treh različicah:

  • Pure basic, ki bo namenjena profesionalni uporabi;
  • Progressive bo bolj 'civilna' in tako bolj uporabna tudi za osebno uporabo;
  • Power, ki bo kot vrh ponudbe bolj kot delu namenjena zasebni uporabi v mestu in preživljanju prostega časa v naravi. 

"Tovornjak" z varnostjo in udobjem osebnega avtomobila

Razred X

V notranjosti bodo kupci lahko izbirali med tremi različnimi materiali detajlov na armaturni plošči, šestimi različnimi prevlekami sedežev in dvema vrstama stropnih oblog. Vozniku bo na voljo 8,4-palčni zaslon infozabavnega sistema katerega sicer poznamo že iz razreda V.

Zadnja napoved meteorologov: kakšno bo vreme za velikonočne praznike

Za varnost bodo med drugim skrbeli še sistemi za prepoznavanje prometnih znakov, ohranjanje vozila na voznem pasu in pomoč pri zaviranju v sili, če naštejemo le najpomembnejše.

Glede na tip opreme se bo spreminjala tudi zunanjost. Oprema Pure basic bo tako na voljo v nepobarvanih odbijačih, Progressive že prinaša enotno zunanjost z detajli v barvi avta, najprestižnejši opremi pa bodo pridih ekskluzivnosti dajali kromirani detajli, kot na primer zaščita podvozja.

S pomanjkanjem prostora nebi smelo biti težav

Za uporabnost so pri Mercedesu poskrbeli s kesonom, ki bo med blatnike lahko sprejel tudi standardno euro paleto. Nosilnost vozila je dobro toni,, hkrati pa bo avto za seboj lahko vlekel do 3,5 tonsko prikolico  – odvisno od opreme in motorja.

Razred X

Za pogon dobrih 5,3 metra dolgega vozila bodo skrbeli trije dizelski motorji z močjo od 163 do 258 'konjev' in bencinski motor z močjo 163 'konjev'. Pogon bo štirikolesni.

Mercedes-Benz razreda X bo evropskim kupcem na voljo novembra letos, Južno Afriko in Avstralijo bo dosegel v začetku leta 2018, v Argentini in Braziliji pa še nekoliko kasneje, v začetku leta 2019. Cene v Nemčiji se bodo začele pri 37.294 evrih.

Jure Šujica
foto: Daimler

Novo na Metroplay: "Našega posla ne moreš opravljati tako, da imaš telefon na tiho!" | Matjaž Germ