Tako si Francozi predstavljajo prestiž in eleganco

V dva avtomobilska segmenta se želi postaviti novi predstavnik znamke DS, model DS4. Njegova oblika pooseblja poteze kupejevskega kompaktnika in hkrati križanca v razredu C. Z malo domišljije je novinec natanko tam ...

Tako si Francozi predstavljajo prestiž in eleganco (foto: Matjaž Korošak) Matjaž Korošak
10. 2. 2022

Tega, da DS spada po okrilje nekdanjega koncerna PSA (Peugeot, Citroen), s katerim si vsi modeli seveda še vedno delijo tehnično osnovo, verjetno ne rabim posebaj izpostaljati. Tisti z nekaj več (avtomobilsko) zgodovinskega znanja in spomina, pa boste DS povezali tudi z legendarnim Citroenovim modelom iz srede petdesetih let, ki je bil v mnogočem tudi revolucionaren. In dovolj prestižen. To pa je tudi gonilo znamke, ki je bila leta 2009 ustanovljena, da francoski dvojici omogoči vstop v svet prestiža. Pa so jo leta 2015 dokončno osamosvojili, da bi se laže razvijala.

No, prvi koraki niso bili lahki, tudi v Sloveniji ne, zdaj pri DS-u vedo, da želijo najti nove kupce s francoskim razumevanjem avtomobilskega prestiža, nekoliko samosvojih oblik, filigranske izdelave in skbi za podrobnosti, ki gre seveda skupaj z izborom materialov v kabini. Seveda pa bo tudi pri tem modelu, ki prihaja kot četrti (no, v Slovenijo kot tretji) v ponudbo znamke (DS3 Crossback, DS7 Crossback in limuzina DS9, ta menda prihaja že ta mesec) veljalo, da samosvoj in rahlo ekstravaganten pristop zagotvo ne bo všeč vsem. Kljub temu pa so pri znamki prepričani, da bodo našli vsaj kakšnih 50 navdušencev.

Kompaktni model za največ strank

DS4 je pravzaprav še najbolj petvratni kompaktnik, ki je s 4,4 metra nekje v zgorni meji tega razreda, s širino 1,83 pa je menda najširši. Če ga vidite bolj kot križanca, tudi v redu in v tem primeru imajo na voljo verzijo Crossback (nobenih dodatnih terenskih tehnikalij). Če ga vidite bolj kot kupejevskega petvratnika pa verzijo Performance line. V obeh primerih gre tudi za izrazit svetlobni podpis, ki ga tvorijo tudi značilne vertikalne dnevne luči (DRL, ob matričnih LED žarometih). Te pa so razvili in izdelali v Helli, kjer pravijo, da gre za eno od najbolj zahtevnih DRL sistemov na trgu.

Kupce torej želi prepričati predvsem z oblikovno zasnovo, izdelavo in izborom materialov v kabini, ki so res izbrani - od alkantare, ki jo je moč najti povsod, do kombinacije z usnjem (tudi Nappa), pa kroma, žlahtnega lesa, giljoširanega aluminija (ta način obdelave je najti v urarstvu), celo kovani karbonski vstavki so v avtu. Moram priznati, da me je ob prvem srečanju predvsem ljubzen do podrobnosti prepričala, ravno tako izdelava in izbor materalov. Morda malce manj prostornost (kdor bo to pač iskal), sploh na zadnjih sedežih.

Popolna digitalizacija, uravnavano blaženje

Seveda gre z vsem tem z roko v roki tudi popolna digitalizacija voznikovega okolja, saj sta pred voznikom le še digitalni zaslon, desetpalčni pa je navoljo tudi za nadzor zmogljivega infozabavnega sistema IRIS (glasovni nadzor, zvočni pomočnik,...), ki menda obvlada tudi Slovenščino. Pomaga pa mu dodaten zaslon na vrhu osrednje konzole, ki ima nalogo nekakšenga digitalnega sistema bližnjičnih stikal. Vozniku je na vojo tudi projecirni zaslon, pa nočni nadzor (preko IR kamere),  ... Z ugledom imana DS gre seveda tudi uravnavano blaženje (elektromagnetni ventili v blažilcih), ki je povezano z nadzorom cestišča s kamero. Ki deluje, seveda pa si z izborom 20 palčnih paltišč ne naredite neke resne usluge in sistemu le otežite delo (s težjimi paltišči in tršimi boki pnevamtik).

Štirje motorji, električni pogon najavljen

Štiri pogonske opcije ponujajo pri DS-u, vključn z dizlom, ki ostaja v ponudbi, čeprav poudarjajo, da bodo že kamlu povsem elektrificirana znamka. In zato so že najavili povsem električno gnano verzijo. Dva bencinska motorja sta na voljo s 130 (96 kW) in 180 KM (133 kW) in (priključno) hibiridni sistem s 225 KM  (165 kW) in dizelski s 130 KM (96 kW). Zanimivo pa je, da ročnega menjalnika ni v ponudbi in je v skladu s poudarjanjem udobja na voljo le še samodejni osemstopenjski menjalnik. Vsa ta ekstravaganca ima neko svojo ceno - dobrih 28 tisočakov velja vstopnica v svet francoskega (kompaktnega) prestiža, z nekaj hrabrosti in izbirčnsoti pa zlahka preseže tudi mejo 50 tisoč vevrov.