Že v prihodnjem letu bi bilo zanje lahko potrebno odšteti tudi do 40.000 evrov več kot doslej, znesek pa bi lahko še naraščal.
Avtomobilska industrija se v zadnjih letih vse bolj ukvarja z izpusti svojih vozil, še posebej pa to velja za tiste proizvajalce, ki vsako leto proizvedejo 100.000 ali več novih avtomobilov, saj morajo slediti vse strožjim normam, sicer jim grozijo visoke kazni. Te pa na drugi strani ne veljajo za tiste proizvajalce, ki letno izdelajo manj kot 10.000 novih vozil, saj načrte o tem, za koliko bodo znižali izpuste svojih vozil bolj ali manj oblikujejo sami.
So pa zato ti maloserijski avtomobili – gre skoraj izključno za prestižne in/ali športne avtomobile, ki zaradi velikih motorjev v zrak izpuščajo tudi po več 100 gramov na prevožen kilometer – pogosto trn v peti lokalnim oblastem, ki se njih oziroma njihove lastnike lotevajo z lastnimi dajatvami. O novi dajatvi, ki bi lastnike oziroma kupce tovrstnih vozil v prihodnje utegnila občutno udariti po žepu je sedaj tudi Francija.
Po sledeh EU
Tamkajšnja vlada namreč razmišlja o tem, da bi podvojila dajatev, ki jo (podobno kot v Sloveniji pri plačilu davka na motorna vozila) plačujejo glede na količino v zrak izpuščenega CO2. Omenjeni ukrep naj bi bil uveden že z letom 2021 – če bo seveda sprejet – naj bi lastnike novih vozil, ki na prevožen kilometer izločijo 225 ali več gramov CO2 že prihodnje leto stal dodatnih 40.000 evrov, naslednje leto pa še 10.000 evrov več.
Nov ukrep je seveda izpeljan v skladu z načrti Evropske Unije, ki predvideva, vsaj 40-odstotno znižanje CO2 v državah članicah v primerjavi z letom 1990, pri čemer pa so vse glasnejše pobude, da bi se ta delež povečal na 55 odstotkov. Hkrati bi s tem ukrepom po mnenju analitikov pri podjetju Jato Dynamics spodbudili prodajo hibridnih in pa električnih avtomobilov. Bi pa seveda na drugi strani takšen ukrep lahko prinesel tudi to, da bi francoski državljani prestižne avtomobile poslej registrirali v državah, kot sta na primer Češka in Slovaška, kjer so dajatve zaenkrat še precej nižje.