Pri Aston Martinu se pripravljajo na brexit

23. 10. 2018 | Jure Šujica
Deli

Največjo težavo bi britanskemu avtomobilskemu proizvajalcu lahko povzročala motena dobava sestavnih delov iz Evrope.

Dan, ko bo Velika Britanija izstopila iz Evropske unije, se počasi, a nezadržno približuje. To naj bi se zgodilo čez slabega pol leta, natančneje 29. marca 2019. Kakšne bodo posledice tega, je za zdaj še nemogoče napovedati, je pa že zdaj jasno, da jih bo čutilo celotno gospodarstvo – tudi avtomobilska industrija, ki se tako že pripravlja na spremembe.

Med britanskimi avtomobilskimi znamkami, ki bi zaradi brexita utegnile imeti težave, je tudi proizvajalec prestižnih športnih avtomobilov Aston Martin. Omenjena znamka namreč nekatere komponente za svoje avtomobile izvaža na celino, sestavljeni – med drugim celoten motor in menjalnik – pa se nato vračajo nazaj skozi pristanišče Dover. To pa bo po ponovni vzpostavitvi schengenske meje znova uvedlo klasične carinske preglede, kar bi lahko zelo zavleklo postopek dostave komponent.

Možnost letalskega transporta draga, a najbolj učinkovita

Obstajajo sicer alternativne rešitve za običajen cestni prevoz s tovornjaki, ki pa so stroškovno manj učinkovite. »Precej enostavno je dobaviti nekajdnevno zalogo motorjev in menjalnikov s pomočjo tovornih letal, kar je sicer drago, vseeno pa je to naša primarna rešitev, če se bodo pojavile težave,« je za tiskovno agencijo Reuters dejal generalni direktor in predsednik Aston Martina, Andy Palmer, ki mora za omenjeno potezo dobiti še soglasje upravnega odbora.

Z brexitom pa se pri Aston Martinu ukvarjajo že kar nekaj časa. Ne nazadnje so pred kratkim namesto v Veliki Britaniji homologacijske odobritve za svoje avtomobile začeli pridobivati v Španiji. Za ta ukrep se je vodstvo znamke odločilo zato, ker se želijo izogniti težavam in morebitni neveljavnosti britanskih homologacij v državah članicah Evropske unije po zaključku brexita.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja