Direktor Renaulta v Španiji opozarja, da je vsak dan evropskega ukvarjanja z motorji z notranjim zgorevanjem, še en dan prednosti za Kitajsko.
Električni avtomobili spreminjajo ravnovesje moči v avtomobilski industriji, saj imajo Kitajci močno prednost pred preostalim svetom. Že več kot stoletje je imela ta industrija en sam cilj: prodati čim več avtomobilov. Vendar so se stvari spremenile s prihodom 21. stoletja, saj avtomobili niso več zgolj sredstvo za prevoz z enega kraja na drugega. Tehnologija je vse pomembnejša, zdaj pa se je vmešala tudi politika, saj vse bolj restriktivni predpisi o emisijah silijo proizvajalce avtomobilov k vse bolj drastičnim spremembam.
Kitajci so pri električnih avtomobilih vsaj 10 let pred Evropo, pravi Josep Maria Recasens, direktor Renaulta v Španiji. »Avtomobilski sektor predstavlja najučinkovitejšo platformo za dostopnost in enotnost tehnologije na svetovni ravni,« je izjavil.
Že več kot sto let je Evropa v tem, kar Recasens imenuje »stari svet«, vodilna v avtomobilski industriji. Evropa, Združene države in Japonska so zgradile temelje sodobne mobilnosti zahvaljujoč robustnemu industrijskemu sektorju in napredni dobavni verigi znanj in spretnosti, »ki se vrtijo okoli vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem«.
Danes pa se scenarij hitro spreminja: vstopamo v dobo električnih avtomobilov, kar je obrnilo na glavo konsolidirano ravnovesje v sektorju. V tej novi fazi se je Kitajska uveljavila kot globalni akter. Težava je po mnenju Recasensa v tem, da ta prednost ni omejena le na eno področje.
Kitajska se ponaša z desetletno prednostjo v vsem, kar je povezano z električnimi vozili, od rudarstva do proizvodnje, vključno z razvojem baterij in potrebnim strokovnim znanjem. Zato je po njegovem mnenju vsak dan, ko se Evropa še naprej osredotoča na stare motorje z notranjim zgorevanjem, še en dan prednosti za Kitajsko.

