Ferrari praznuje 50. obletnico Dina

Avtomobil, ki mu ni bilo namenjeno postati pravi Ferrari, je v pol stoletja prišel do statusa enega najbolj zaželenih modelov te kultne znamke.

Ferrari praznuje 50. obletnico Dina (foto: Ferrari) Ferrari
3. 7. 2018

Ob predstavitvi je avtomobil, s katerim je v Enzo Ferrari obeležil spomin na svojega prezgodaj umrlega sina Dina, veljal za nekaj manj. Opremljen je bil namreč le s šestvaljnim bencinskim motorjem in si kot tak po Enzovem mnenju ni zaslužil Ferrarijevega vzpenjajočega se črnega vranca na pokrovu prtljažnega prostora, tako da je bil tam le preprost napis Dino. A zgodovina je šla svojo pot in Dino je sčasoma postal eden od prepoznavnejših in tudi bolj zaželenih Ferrarijev.

Da so Dina sprejeli kot polnopravnega člana družine Ferrari, dokazuje tudi prireditev, ki jo je italijansko podjetje pripravilo minuli konec tedna. Več kot 150 modelov Dino, poleg Dina 246 (ter izpeljanke 206) tudi Ferrari Dino 308 GT 4  in Fiat Dino, ter več kot 300 strank se je zbralo v Maranellu, kar je nedvomno rekord, vse to pa z enim namenom: počastiti 50 let, odkar je na ceste zapeljal prvi Ferrari Dino.

Predstavitev modela Dino pa pravzaprav sega že v leto 1965. ko je na pariškem avtomobilskem salonu luč sveta ugledal prvi prototip. Končen izdelek so nato predstavili čez leto dni na avtomobilskem salonu v Torinu, uradno pa ga je Ferrari začel prodajati na avtomobilskem salonu v Frankfurtu novembra 1967. Dinova 50. obletnica tako sovpada s 70-letnico ustanovitve avtomobilske znamke Ferrari, zaradi česar so v Maranellu raje obeležili 50 let prihoda na ceste.

V soboto, 2. junija, se je zato pred muzejem v Maranellu zbrala pisana druščina Dinov in se odpravila na parado, in sicer sprva po dirkališču Fiorana, nato pa proti tovarni, kjer so si lastniki vozil ogledali proizvodnjo. Dan so sklenili s paradiranjem vsakega Dina posebej pod znamenitim slavolokom in vožno po ulici Via Abetone Inferiore – torej pod slavolokom, koder je vsak izmed njih zapeljal že pred 50 leti.