Pri Porscheju se ne šalijo, GT3 je dobil novo dozo steroidov

2. 8. 2022 | Jure Šujica
Deli

Športnik je bil predstavlljen na dirki za 24 ur Spa-Francorchampsa, v akcijo pa se bo podal prihodnje leto.

Porsche Cup velja za eno izmed najbolj prepoznavnih avtomobilskih tekmovanj, za katerim stoji zgolj en avtomobilski proizvajalec. To pomeni, da dirkači v njem nastopajo z v osnovi povsem enakimi avtomobili in to že kar 30 let. Okroglo obletnico so pri porscheju pred kratkim obeležili z izdelavo prav posebnega, unikatnega primerka modela GT3, sedaj pa so na dirki za 24 ur Spa-ja, ki je potekala minuli vikend v Belgiji predstavili še njegovega dirkaškega brata, ki bo na dirkališča zapeljal prihodnje leto.

Preberite še: Unikatni Porsche za prav posebno obletnico. Zanj so se še posebej potrudili

Naslednja generacija modela 911 GT3 R pa je že na pogled povsem drugačna od cestne različice. Lahka karoserija z dodatki iz aluminija, jekla in kompozitnih materialov je namre precej širša in opremljena s precej več aerodinamičnimi dodatki. Kolikšen potisk k tlom ustvarjajo sicer pri Porscheju niso razkrili, so pa zato pojasnili, da so v ta namen optimizirali tudi dno avtomobila.Le redki bodo op tem opazili, da so zadnja kolesa pomaknjena slabih pet centimetrov bolj nazaj, kar pomeni večjo medosno razdaljo in pa manjšo obremenitev zadnjih koles.

Prav manjša obremenitev avtomobila in posledično voznika sta bila namreč cilj, ki so ga želeli doseči pri Porscheju. Na ta način bodo namreč vozniki lahko na dirkališču preživeli dlje časa, kar bo še posebej dobrodošlo pri vztrajnostnih dirkah, kjer sicer prihaja do menjav voznikov. Te bodo še toliko bolj enostavne in hitrejše po zaslugi inovativnega sistema odpenjanja šest-točkovnega varnostnega pasu v kabini.

No, z mislijo na dolgotrano delovanje pa so temeljito predelali tudi motor. Ta ima po novem za 0,2 litra večjo prostornino (skupno 4,194 ccm), motorna moč pa po novem znaša 565 'konjev' ali 416 kilovatov. A kar je pomembneje je to, da bo maksimalna moč na voljo na precej širšem območju motornih vrtljajev, enako pa velja tudi za krivuljo navora. Kot pojasnjuejo pri Porscheju, bo avtomobil še bolj primeren za nekoliko starejše voznike.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel