Audi s projektom MaterialLoop pridobiva znanje krožnega gospodarstva za jeklo, aluminij, plastiko in steklo iz izrabljenih vozil.
Audi v okviru projekta skupaj s 15 partnerji iz raziskovalnega, reciklirnega in dobaviteljskega sektorja išče možnosti za ponovno uporabo tako imenovanih post-potrošniških materialov iz vozil na koncu življenjskega obdobja za proizvodnjo novih avtomobilov. Do sedaj je bilo namreč v proizvodnji novih vozil pridobljenih in uporabljenih zelo malo materialov iz starih avtomobilov. Jeklo na primer po recikliranju izrabljenih vozil običajno konča kot konstrukcijsko jeklo.
Pri Audiju želijo to spremeniti s ponovno uporabo sekundarnih materialov in obnoviti čim več materialov na visoki kakovostni ravni ter jih ponovno uporabiti v proizvodnji. To bo prihranilo dragocene primarne materiale in zmanjšalo ekološki odtis izdelkov, hkrati pa lahko neposreden dostop do sekundarnih materialov prispeva k večji zanesljivosti oskrbe.
Oktobra 2022 so poskusno razstavili 100 vozil, vključno z nekdanjimi razvojnimi avtomobili, pri čemer je ciljno razstavljanje posameznih komponent omogočilo ohranitev visokokakovostnih sekundarnih materialov, med njimi večje plastične kose za recikliranje. Po demontaži so preostale avtomobilske karoserije razrezali in razvrstili v skupine materialov, ki obsegajo jeklo, aluminij, plastiko in steklo.
Pilotni projekt bo potekal do konca aprila, pri Audiju pa so ugotovitve iz projekta MaterialLoop že uspeli prenesti v prakso. Med drugim bodo reciklirano jeklo, ki predstavlja približno 12 odstotkov sekundarnih materialov, v stiskalnici v Ingolstadtu uporabili za 15.000 notranjih delov vrat za Audi A4.
Dodaten rezultat pilotnega projekta MaterialLoop, v katerem Audi sodeluje s Volkswagnom, je vodnik za dobavitelje, ki pojasnjuje, kako so lahko plastični deli zasnovani tako, da se dodatno poveča stopnja recikliranja v avtomobilski proizvodnji.
V drugem pilotnem projektu so lani spomladi začeli zbirati znanje o recikliranju rabljenega avtomobilskega stekla. Avtomobilska stekla, ki jih ni več mogoče popraviti, najprej razbijejo na majhne koščke in nato sortirajo. Nastali stekleni granulat se stopi in spremeni v novo ploščato steklo za avtomobilsko industrijo in ga že uporabljajo v proizvodnji modela Q4 e‑tron. Intenzivno se ukvarjajo tudi z recikliranjem plastike. Audi in proizvajalec plastike LyondellBasell sta vzpostavila postopek, ki prvič uporablja kemično recikliranje in ponovna uporaba mešanih avtomobilskih plastičnih odpadkov je namenjena za serijsko proizvodnjo Audija Q8 e-tron.
Od leta 2017 v Audijevih obratih Ingolstadt, Neckarsulm in Győr ter na Volkswagnovi lokaciji v Bratislavi upravljajo v krogu recikliranja tudi z virom aluminija. Odrezke aluminija, ki nastanejo med proizvodnjo, vrnejo neposredno dobavitelju, kjer jih reciklirajo v obliko aluminijastih plošč enake kakovosti, ki jih Audi nato ponovno uporabi v proizvodnji.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj