Pri Volkswagnu še ne odpisujejo motorjev z notranjim zgorevanjem

6. 4. 2020 | Jure Šujica
Deli

Razvijali naj bi jih vsaj še 10 let, lahko še dlje.

V zadnjem obdobju smo pri številnih avtomobilskih proizvajalcih poslušali ideje in napovedi, da bodo že v prihodnjih letih prenehali razvijati motorje z notranjim zgorevanjem in več pozornosti namenili elektriki. Tudi Volkswagen je bil med njimi. V prihodnjih letih naj bi tako postopoma zaustavili razvoj dizelskih motorjev oziroma jih namenili le manj razvitim trgom, medtem ko naj bi bolj razviti trgi dobivali vse več električnih avtomobilov (40 odstotkov vseh novih avtomobilov, prodanih leta 2020, naj bi bilo opremljenih z elektromotorji). A kot vse kaže, bodo tudi bencinski motorji še dolgo ostali realnost.

Matthias Rabe, Volkswagnov tehnični direktor, je tako v izjavi za britanski portal Autocar dejal, da bi po njegovem mnenju klasični motorji lahko na trgu ostali precej dlje, kot domnevajo nekateri posamezniki, razlog za to pa je razvoj biogoriv oziroma sintetičnih goriv. Naftna industrija tovrstna goriva že razvija in uporablja, zaradi njih pa je prišlo tudi do novega označevanja goriv na bencinskih servisih, in tako na primer oznaka E5 pomeni, da je bencinu dodanih pet odstotkov etanola.

Sočasen razvoj več tehnologij

Tovrstna goriva bodo, kot poudarja Rabe, narejena iz naravnih materialov in tako neškodljiva za okolje, saj naj ne bi proizvajala prevelikih količin škodljivih izpustov. Ob tem dodaja, da tako pri Volkswagnu kakor pri Bentleyju že nekaj časa razvijajo tehnološke rešitve, vezane na biogoriva, ki pa so še kar nekaj let odmaknjene od realnosti. Interes za razvoj tovrstnih goriv pa naj bi bil ne nazadnje velik tudi v neavtomobilskih panogah, konkretno v letalstvu, saj je vsaj še nekaj let nemogoče pričakovati električna letala, ki bodo lahko prečkala oceane.

Pri Volkswagnu naj bi tako različne vrste pogonov razvijali vsaj še prihodnje desetletje in med njimi bo zagotovo tudi motor z notranjim zgorevanjem. Volkswagen naj bi ob tem sledil ciljem in načrtom Evropske unije, ki predvidevajo občutna znižanja izpustov CO2 že do konca letošnjega leta, pri čemer pa so vse glasnejši pozivi različnih proizvajalcev, da naj bi glede na aktualno situacijo in da se izognemo še večjim finančnim težavam znamk to mejo vsaj za leto dni zamaknili.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja