Prihaja kralj med Leoni

20. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Na voljo je kot karavan in kombilimuzina, prvič pa bo v kar treh motornih izvedenkah in kot priključni hibrid.

Pred nekaj dnevi je španska avtomobilska znamka Seat predstavila svojo  četrto generacijo kombilimuzine Leon, o katerem lahko še nekaj več preberete v aktualni številki revije Avto magazin. In če smo takrat zapisali, da je novi Seat Leon pravi Španec (mimogrede, če želimo aktivirati glasovno upravljanje, ga lahko po špansko pozdravimo s 'Holá'), lahko povsem mirno dodamo, da gre pri Cupri Leonu za Španca na steroidih.

Leon sledi svoji višji sestri modelu Ateca in bo tako postal drugi (na trg bo prišel še pred modelom Formentor) model nove znamke, ki jo je Seat razvil iz svojega oddelka za razvoj športnih avtomobilov. Le da bo od slednje v najmočnejši različici še nekoliko močnejši, pri čemer pa mu, zanimivo, ne bo pomagala elektrika.

Cupra Leon bo, kar se motorizacije tiče, na voljo v trh izvedbah – priključno-hibridni in in dveh čistokrvnih turbobencinskih. S prvo ciljajo predvsem na voznike, ki športen občutek želijo združiti z varčnostjo, zaradi česar so mu namenili 'zgolj' 1,4-litrski turbo motor, ki ga že poznamo iz drugih koncernskih priključnih hibridov, v kombinaciji z elektromotorjem pa bo avtomobil proizvedel 245 'konjev' oziroma 180 kilovatov sistemske moči. Avtomobil bo po zaslugi baterijskega sklopa s kapaciteto 13 kilovatnih ur ponujal tudi 60 kilometrov električne avtonomije.

1,4-litrski motor bo rezerviran za šibkejšo izvedbo. 300 'konjev' oziroma 221 kilovatov bo namreč proizvedla močnejša kombilimuzinska izvedba, v karavanski podobi pa še 7 kilovatov  ali 10 'konjev' več. Za ta prirastek moči bo seveda potreben večji, dvolitrski motor, ki pa je v osnovi enak tistemu v Ateci. Dvolitrski bencinski motor bo moč naročiti tudi v šibkejši, 180-kilovatni izvedbi, pri vseh izvedbah pa bo na voljo tudi novi 'fly-by-wire' samodejni menjalnik, ki smo ga prvič spoznali pri novem Golfu.

Prirastek na moči v primerjavi s klasičnim Leonom je seveda izdaten, zato so bile obsežne tudi predelave tistega segmenta, ki zaradi moči in navora – tega bo v najboljšem primeru 400 njutenmetrov – najbolj trpi. To je podvozje. Tam so namreč svoj prostor dobili nov elektronski servo mehanizem, dinamično nastavljivo podvozje in kot češnja na vrhu torte sistem 4Drive. Slednji bo namreč skrbel za aktiven prenos moči na vsa štiri kolesa glede na to, kje bo to najbolj potrebno in tako zagotavljal stabilnost avtomobila.

Brez kompromisov: zavore premera 370 milimetrov

Da bo Cupra Leon prepoznaven tudi navzven, je skoraj tako pomemben faktor kot tisto, kar se skriva pod motorjem. Za agresivno podobo bodo skrbele nove reže za zajem zraka spredaj, usmerjevalnik zraka pod sprednjim odbijačem stranski pragovi in element, ki ga najbolj razkrinka, to so kar štiri izpušne cevi na zadku. Brembove zavore se bodo medtem skrivale pod 19 ali 20-palčnimi platišči, rezerviranimi prav za znamko Cupra.

V notranjosti bodo voznika in potnike na to, da ne gre za običajnega Leona, opozarjali številni napisi 'Cupra' in izdatna količina usnja ter alkantare. A to še zdaleč ni vse, saj so mu inženirji namenili tudi nekaj tehnoloških dodatkov. Serijski 10-palčni infozabavni zaslon bo prikazoval podatke o gravitacijskih pospeških, za poseben prikaz motornih podatkov na digitalni armaturni plošči pa bo skrbel program Sport.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol