Prišel je konec: BMW takšnega motorja ne bo imel nikoli več

19. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Konec pomembnega obdobja bodo zaznamovali s posebno izdajo serije 7.

Pri BMW-ju so nedavno naznanili, da se, kljub temu, da v zadnjem času precej pozornosti namenjajo elektrificiranim pogonskim sklopom, ne nameravajo odpovedati motorjem z notranjim zgorevanjem. Šestvaljniki in osemvaljniki bodo tako še naprej grmeli pod motornimi pokrovi BMW-jev. Z zadnjo napovedjo pa se bo vendarle zgodilo nekaj, kar smo po tihem pričakovali že kar nekaj časa.

Preberite še: Takšna je prihodnost BMW-jevih šest in osemvaljnikov

Pri BMW-ju se namreč že pripravljajo na predstavitev nove generacije serije 7, od aktualne pa se bodo med drugim poslovili s posebno izvedenko M760Li. Šlo bo za omejeno serijo zgolj 12 vozil, opremljenih z 20-palčnimi platišči in nekaterimi drugimi dodatki, ki se bodo od 'klasičnih' izvedb M760 razlikovali tudi po tem, da bodo opremljeni s posebno ploščico, na kateri bo napis '1 od 12'.

Zgolj ducat vozil bodo pri BMW-ju ponudili zgolj ameriškim kupcem po ceni vsaj 200.000 dolarjev (okrog 170.000 evrov), pri čemer bodo seveda ciljali na obstoječe in dolgoletne lastnike vozil serije 7. Vsak novi lastnik bo deležen tudi personalizirane miniature vozila, izdelane po specifikacijah pravega vozila. Prva vozila bodo do kupcev prišla v mesecu juliju.

Rolls-Royce vendarle izjema

Omenjena vozila – ki pa ne bodo pomenila dokončnega slovesa aktualne serije 7 – pa bodo naposled tudi zadnja vozila znamke BMW, ki bodo opremljena z 12-valjnim bencinskim motorjem. Da se ta poslavlja, sta posredno nakazala že serija 8 in X7, ki predstavljata vrh ponudbe v svojem segmentu in vendar jima BMW nikoli ni namenil takšnega motorja. Najverjetneje tudi zaradi vse večjih pritiskov okoljevarstvenikov v času njune predstavitve.

Čeprav bo BMW iz lastne motorne palete umaknil 12-valjne bencinske motorje, pa to ne pomeni, da bo zaključil z njihovo proizvodnjo. Tako kot Mercedes Maybachom še naprej namenja 12-valjne motorje, tako naj bi BMW Rolls-Royce še naprej in do nadaljnjega oskrboval z že znanim 6,75-litrskim pogonskim strojem. Nenazadnje gre za znamko, pri kateri so regulative EU glede izpustov zaradi majhne proizvodnje precej bolj ohlapne, z zmanjševanjem motorjev pa se verjetno ne bi strinjali niti lastniki vozil.

Preberite še: Na kratko: BMW 760 Li xDrive/M240i/M6 Gran Coupé

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj