Prodaja avtomobilov v Evropi večja, a razlogi za preplah ostajajo

Januarski prodajni plus znaša 11 odstotkov, vendar predvsem zaradi zapoznelih dobav že pred časom naročenih avtomobilov.

Takšno statistično sliko januarske prodaje so ustvarili predvsem proizvajalci avtomobilov, kot sta skupini Volkswagen in Stellantis, ki sta »napajali« proizvodne linije z zaostanki naročil in deloma s ponovno nekoliko okrepljenim povpraševanjem po električnih avtomobilih.

Število registracij novih vozil se je prejšnji mesec v Evropi povečalo na 1,02 milijona enot,  baterijska električna vozila so predstavljala 12 odstotkov, v primerjavi z 10 odstotki v prvem lanskem mesecu.

Profimedia

Medtem ko imajo proizvajalci avtomobilov zaenkrat še polne knjige naročil, bo okrevanje avtomobilske industrije do vrnitve na raven pred pandemijo letos postale zahtevnejše, opozarjajo analitiki pri Bloomberg Intelligence. Gospodarska rast v Nemčiji, Združenem kraljestvu in Franciji – treh največjih evropskih trgih se namreč upočasnjuje, to pa povečuje skrbi potrošnikov.

Obrat trenda, ko je povpraševanje presegalo ponudbo vse od druge polovice leta 2020, dvigovanje cen in povečevanje marž so glavna letošnja tveganja v razmerah, ko se proizvodnja vozil normalizira in naročila zmanjšajo, še dodajajo Bloombergovi analitiki.

Profimedia

Njihova opažanja temeljijo na gospodarski sliki, ki je vse prej kot rožnata. V Franciji so znižali gospodarsko napoved in pričakujejo samo 1-odstotno rast, Združeno kraljestvo je v drugi polovici lanskega leta zdrsnilo v recesijo, v Nemčiji so ukinili vzpodbude za električne avtomobile. Povečevanje tržnega deleža električnih avtomobilov bo po napovedih le neznatno, hkrati pa je manjše povpraševanje tudi pritisk na proizvajalce za znižanje cen.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol