Globalna prodaja vozil s pogonom na elektriko raste, celo do 140 odstotkov, kar je posebno opazno na trgih v ZDA, na Kitajskem in v Evropi. Tudi Slovenija ne zaostaja
Po poročanju agencije Reuters se je posebej izboljšala prodaja električnih vozil v prvem letošnjem četrtletju, a proizvajalci opozarjajo, da brez pomoči države pri širjenju elektropolnine infrastrukture ne bo šlo, da pa bi ta del avtomobilske prodaje obdržal ugoden trend, računajo tudi na pomoč oblasti pri prepovedi uporabe avtomobilov s pogonom na fosilna goriva. Taki so podatki Mednarodne agencije za energijo IEA, kjer poudarjajo, da je epidemija kovida upočasnila prodajo vozil z motorji na notranje zgorevanje v minulem letu za 16, a povečala prodajo električnih vozil kar za 41 odstotkov, kar trenutno znaša okoli 3 milijone »električarjev« na leto.
A razlike med trgi so še vedno ogromne. Na velikih in globalno pomembnih trgih kot so Rusija, Južna Amerika ali Afrika je na cestah še zelo malo električnih avtomobilov, na drugi strani pa zaradi vedno bolj ostrih zakonov pri izpustih raste delež teh vozil na cestah v Evropi in na Kitajskem.
Tudi v Sloveniji se prodaja povsem električnih vozil izboljšuje. V primerjavi z letom 2019 je v 2020 prodaja zrasla s skoraj 700 vozil na leto na več kot 1600. Precej se je izboljšala tudi prodaja priključnih hibridov, za okoli 46 odstotkov, padla pa je prodaja klasičnih hibridov
Globalno gledano so kupci v letu 2020 za električna vozila porabili kar 120 milijard dolarjev, države pa so z olajšavami prispevale še dodatnih 13 milijard, torej okoli 10 odstotkov celotne prodaje. Za primerjavo - v letu 2015 je bil ta delež olajšav še 20 odstotkov.
Prav tako bi cena baterij v prihodnje naj še padala, a cena električnih avtomobilov se ne bo izenačila s ceno s fosilnimi gorivi gnanih vozil pred letom 2030. Zato si avtomobilski proizvajalci veliko obetajo tudi od prepovedi prodaje naftnih avtomobilov, ta pa bi lahko prišla zaradi vedno bolj strogih zakonskih omejitev pri izpustih. Tako je že zdaj okoli 20 držav napovedalo, da bo v roku desetih let na svojih cestah prepovedalo vožnjo avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem, EU pa si prizadeva, da bi bil ta datum 2035. V Sloveniji načrtujemo s strožjo zakonodajo močno otežiti prodajo novih vozil z notranjim zgorevanjem do leta 2030. Poleg tega naj bi države še več vlagale v širitev polnilne infrastrukture, s čemer bi veliko prispevali k širjenju zaupanje potencialnih kupcev v električna vozila.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem