Prodaja novih avtomobilov: vse manj zasebnih kupcev in več podjetij

19. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Opazne so razlike med posameznimi znamkami; medtem ko pri Volvu glavnino kupcev predstavljajo podjetja, je situacija pri Dacii ravno obratna.

Slovenija velja za državo, kjer je na posameznega prebivalca precej visoko število avtomobilov. Pravzaprav veljamo za državo z največjim številom vozil na posameznega prebivalca v regiji; po podatkih Eurostata je bilo v Sloveniji predlani na 1.000 prebivalcev 531 avtomobilov. Koliko avtomobilov pa je pravzaprav registriranih v zasebni lasti in koliko v podjetjih? Slednjih je precej več.

Britansko analitično podjetje Jato Dynamics je pred kratkim predstavilo raziskavo, narejeno na 23 evropskih trgih na temo registracije novih vozil, kjer so se osredotočili na to, ali več registracij novih avtomobilov opravijo podjetja ali zasebni kupci. Statistika namreč kaže, da gre večina novih avtomobilov uradno pravzaprav v roke različnih podjetij, delež teh pa se v Evropi giblje okrog 56 odstotkov. A do odstopanj vseeno prihaja. V kar osmih državah namreč več kot dve tretjini prvih registracij opravijo podjetja, med njimi pa je tudi Slovenija, kjer ta delež znaša kar 74 odstotkov (na prvem mestu je Latvija s 76 odstotki). Fizične osebe na drugi strani največji delež (kar 63 odstotkov) prvih registracij opravijo v Švici.

Razlogov za tovrstno statistiko je več. Na eni strani nakup vozila prek podjetja v posameznih državah prinaša različne davčne olajšave, s čimer se tak nakup še nekoliko bolj izplača. Na drugi strani – tak primer je Finska – pa je razlog za to vse bolj razširjen sistem souporabe avtomobilov oziroma 'car sharing'. Zato lahko pričakujemo, da bo v prihodnje tovrstnih registracij le še več.

Na drugi strani pa so opazne razlike tudi v tem, katerih znamk so avtomobili, ki jih posamezne skupine kupujejo. Med podjetji kupce najdejo predvsem vozila višjega cenovnega razreda. Fizične stranke tako predstavljajo le 29 odstotkov kupcev vozil znamke Volvo, sledijo pa ji znamke BMW, Audi in Mercedes-Benz, kjer ta delež znaša 34 odstotkov. Na drugi strani (pričakovano) fizični kupci predstavljajo glavnino vseh, ki se odločajo za vozila znamke Dacia, teh je namreč kar 79 odstotkov. Dacii sledita Suzuki (67 odstotkov) in Mazda, kjer fizični kupci predstavljajo 58 odstotkov vseh strank.

Podjetja lastniki zgolj na papirju?

Visok delež registracij v Sloveniji pa gre brez dvoma pripisati dnevnim registracijam. Cene vozil v Sloveniji so namreč pogosto nekoliko nižje kot v tujih državah, zaradi česar po nekaterih ocenah kar tretjino vseh novih v Sloveniji prodanih vozil lastniki registrirajo le za en dan, nato pa vozila končajo na cestah v tujini. Po drugi strani velik del predvsem dražjih vozil posamezniki kupijo na lizing, zaradi česa so velik del pravnih oseb-lastnikov novih vozil pravzaprav podjetja, prek katerih dejanski uporabniki vozil najamejo lizing. Zgornje statistike je torej kljub temu treba upoštevati z določeno distanco.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol