Delež novih avtomobilov, opremljenih z dizelskimi motorji, je marca padel pod eno tretjino.
Že pred časom smo poslušali, da se bo prodaja novih avtomobilov v Evropi počasi umirila. Če smo tak trend spremljali že proti koncu lanskega leta, pa vse skupaj postaja še toliko bolj očitno v prvem četrtletju letošnjega leta, ko je prodaja novih avtomobilov upadla v skoraj vseh evropskih državah, med drugim na vseh največjih evropskih trgih, torej tistih, kjer mesečno prodajo več kot 100.000 novih vozil.
Le šest držav je tako v prvem četrtletju letošnjega leta zabeležilo rast prodaje, pri čemer je bila ta največja v Romuniji, sicer razvijajočem se trgu na področju avtomobilizma, kjer je dosegla kar 25-odstotno rast. Sicer je gledano skozi celotno četrtletje majhno, 0,2-odstotno rast zabeležila tudi Nemčija, ki pa je v marcu na drugi strani že zabeležila 0,6-odstotni upad prodaje novih vozil. Med državami z opaznim upadom prodaje je tudi Slovenija. V četrtletju je prodaja upadla za 3,5 odstotka, v marcu pa je bilo prodanih le 7.108 novih vozil in je ta padec kar 9,5-odstoten.
Prodaja dizlov najnižja po septembru 2000
Še naprej pa zelo upada prodaja dizlov. Če je tako njihov tržni delež še marca 2017 znašal 44 odstotkov, pa danes znaša le še 31 odstotkov. Na ta račun je po pričakovanjih narasel delež električnih oziroma elektrificiranih vozil (na 7,1 odstotka), še nekoliko bolj pa je narasel delež vozil z bencinskimi motorji. Ta zdaj znaša le nekaj manj kot 60 odstotkov. Sicer pa je omenjena rast prodaje elektrificiranih vozil prinesla pomemben mejnik. Prvič je namreč njihova prodaja v enem mesecu presegla 100.000 vozil in se ustavila pri 125.400 primerkih.
Del zaslug za porast prodaje elektrificiranih vozil gre nedvomno znamki Tesla in Modelu 3, ki je marca postal najbolje prodajan električni avtomobil na trgu. Pravzaprav je prodaja Modela 3 presegla skupno prodajo Renaulta Zoeja, Nissana Leafa, BMW-ja i3 in Volkswagna e-Golfa, vozil, ki po prodaji električnih vozil zaključujejo prvo peterico.
Sicer pa je izredno pozitivne rezultate dosegla tudi Dacia, za kar se ima do neke mere zahvaliti moči rasti prodaje na domačem trgu. Romunska znamka je namreč v marcu zabeležila 27-odstotno rast prodaje novih vozil in se prebila na 13. mesto najbolj uspešnih znamk glede na število prodanih vozil. S tem je prehitela znamke Kia, Hyundai in Nissan, ki je zabeležil kar 29-odstotni padec prodaje.
Gledano po segmentih še naprej raste delež križancev, ki tako predstavljajo že slabih 37 odstotkov vseh novih prodanih vozil. Kljub temu pa vrhu lestvice po prodaji še vedno kraljujejo klasični predstavniki segmentov B in C: Volkswagen Golf, Renault Clio, Volkswagen Polo, Opel Corsa (ki je kljub pričakovanju nove generacije zabeležila kar 14-odstotno rast prodaje v marcu) in Ford Fiesta.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj