Prodaja novih vozil v Evropi dosega rekorde, visoka rast tudi v Sloveniji

26. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Število novih vozil, prodanih v prvem četrtletju letos, je najvišje po letu 2000, Slovenija med državami, kjer je rast bolj občutna.

Avtomobilski trg še naprej cveti. Po rekordnem letu 2017, ko je velik delež avtomobilskih proizvajalcev poročal o najuspešnejšem letu svojega obstoja, se trend rasti še naprej nadaljuje. Britanska raziskovalna agencija Jato Dynamics je tako v prvem četrtletju leta 2018 zabeležila vnovično rast prodaje. Kljub nekoliko slabši prodaji v marcu je bilo tako v prvih treh mesecih leta v Evropi prodanih 4,27 milijona novih avtomobilov, kar je 300.000 vozil (0,7 odstotka) več kot v enakem obdobju lani.

Največjo rast prodaje je zabeležila Madžarska, kjer je bilo v omenjenem obdobju prodanih 31.642 novih avtomobilov oziroma 29,9 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Največjo rast prodaje v marcu je medtem zabeležila Latvija (34,7 odstotka). Največji padec prodaje je na drugi strani zabeležil drugi največji avtomobilski trg v Evropi, Velika Britanija, kjer je bilo v danem obdobju zadnjih treh mesecev prodanih 718.489 novih avtomobilov, kar je 12,4 odstotka manj kot lani.

»Rast registracij v prvem četrtletju leta 2018 je spodbuden znak, ki kaže na to, da bi avtomobilski trg lahko rastel vse leto. Še višjo rast v Evropi pa na drugi strani zavira Velika Britanija, ki slabe rezultate dosega tako v marcu kot tudi v preostalih mesecih leta 2018,« je rezultate komentiral Jatov analitik Felipe Munoz. Velika Britanija tako beleži najslabše prodajne rezultate po letu 2014.

Visoka rast prodaje tudi v Sloveniji

Med avtomobilskimi znamkami večjih presenečenj ni, tako da še naprej najbolj zaželena znamka ostaja Volkswagen, občuten padec pa beležijo pri Fordu, Renaultu in tudi Oplu, zanimivo pa je, da se je močno (za 16 odstotkov) povečala prodaja Golfa, prodanih je bilo 54.100 vozil. Navdušenje nad športnimi terenci ne pojenja, njihov delež zdaj že presega eno tretjino (33,5 odstotka) celotne prodaje vozil, vse na račun drugih tipov osebnih vozil, največ pa na račun enoprostorcev, katerih delež se je z 8,1 zmanjšal na 6,1 odstotka.

Kaj pa Slovenija? V primerjavi s prvim četrtletjem lanskega leta se je prodaja novih vozil povečala za 9,2 odstotka, v tem obdobju je bilo namreč letos prodanih skupno 20.406 novih avtomobilov, od tega zgolj v marcu 7.855, kar je dobrih 20 odstotkov več kot v marcu 2017. Ob tem je zanimiv podatek, da Slovenija še ni čisto podlegla trendu športnih terencev, vsaj ne na račun družinskih enoprostorcev. Ti namreč ravno v Sloveniji dosegajo največji tržni delež med vsemi državami Evropske unije.