Prodaja novih vozil v Evropi: rast zgolj v štirih državah

26. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

Hkrati je bilo zaznati tudi ohlajanje na trgu križancev. Najbolje prodajan ostaja Volkswagen Golf, ki pa je znova zabeležil upad prodaje.

Prodaja novih avtomobilov v Evropi je še naprej v upadu. Po tem ko so evropske države v mesecu maju zabeležile minimalno rast je namreč junij prinesel enega izmed najslabših rezultatov v zadnjih letih. V primerjavi z letom poprej je bilo namreč zaznati kar 7,9-odstotni padec prodaje novih vozil. Še več, negativne trende je bilo moč zaznati v vseh, razen štirih državah, pri čemer je bil na Švedskem upad prodaje kar 52-odstoten.

V mesecu juniju je bilo tako v EU po podatkih Jato Dynamics prodanih 1,49 milijona novih vozil, največ, 325.225 v Nemčiji, ki pa je vseeno zabeležila 4,7 odstoten padec prodaje, kar je podobno oziroma le nekoliko manj kot v Veliki Britaniji. Nemčija je tako v prvi polovici leta vseeno uspela zadržati pozitivno rast prodaje novih avtomobilov; v primerjavi s prvim polletjem 2018 so prodali 0,5 odstotka več novih vozil. Sicer pa je tudi v juniju najhitreje rastel romunski trg, ki je zabeležil 14-odstotno rast prodaje. Število tam prodanih novih vozil se je na mesečni bazi tako na primer približalo številu novih prodanih vozil na Norveškem. V povezavi z rastjo prodaje v Romuniji je sicer veliko, 21-odstotno rast prodaje zabeležila tudi njihova domača znamka Dacia.

Slovenija v povprečju

Krivce za upad prodaje sicer lahko iščemo v umirjanju prodaje športnih terencev, tako premijskih, kakor najbolje prodajanih. Najbolj zaželena trojica, Peugeot 3008, Nissan Qashqai in pa Volkswagen Tiguan je tako zabeležila 15- in več-odstotni upad prodaje, podoben ali celo še večji upad pa so recimo zabeležile znamke Land Rover, BMW, Mercedes-Benz, Audi in pa Volvo. Pri slednjem je bil upad kar 22,5-odstoten.

Deček na fotografiji je eden najbolj znanih “mafijcev” na svetu. Ga prepoznate?

Slovenija se je v omenjenem obdobju znova uvrstila nekje v zlato sredino. Upad prodaje novih vozil je bil namreč povsem enak povprečju, 7,9 odstotkov, hkrati pa tudi enak Estoniji, od katere pa je Slovenija v prvem polletju zabeležila nekoliko manjši upad prodaje. Med januarjem in junijem 2019 je bilo namreč v Sloveniji prodanih 39.846 novih avtomobilov, kar je 4,4 odstotke manj kot v enakem obdobju lanskega leta.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"