Prodaja novih vozil v Evropi: rast zgolj v štirih državah

Hkrati je bilo zaznati tudi ohlajanje na trgu križancev. Najbolje prodajan ostaja Volkswagen Golf, ki pa je znova zabeležil upad prodaje.

Prodaja novih vozil v Evropi: rast zgolj v štirih državah (foto: Volkswagen) Volkswagen
26. 7. 2019

Prodaja novih avtomobilov v Evropi je še naprej v upadu. Po tem ko so evropske države v mesecu maju zabeležile minimalno rast je namreč junij prinesel enega izmed najslabših rezultatov v zadnjih letih. V primerjavi z letom poprej je bilo namreč zaznati kar 7,9-odstotni padec prodaje novih vozil. Še več, negativne trende je bilo moč zaznati v vseh, razen štirih državah, pri čemer je bil na Švedskem upad prodaje kar 52-odstoten.

V mesecu juniju je bilo tako v EU po podatkih Jato Dynamics prodanih 1,49 milijona novih vozil, največ, 325.225 v Nemčiji, ki pa je vseeno zabeležila 4,7 odstoten padec prodaje, kar je podobno oziroma le nekoliko manj kot v Veliki Britaniji. Nemčija je tako v prvi polovici leta vseeno uspela zadržati pozitivno rast prodaje novih avtomobilov; v primerjavi s prvim polletjem 2018 so prodali 0,5 odstotka več novih vozil. Sicer pa je tudi v juniju najhitreje rastel romunski trg, ki je zabeležil 14-odstotno rast prodaje. Število tam prodanih novih vozil se je na mesečni bazi tako na primer približalo številu novih prodanih vozil na Norveškem. V povezavi z rastjo prodaje v Romuniji je sicer veliko, 21-odstotno rast prodaje zabeležila tudi njihova domača znamka Dacia.

Slovenija v povprečju

Krivce za upad prodaje sicer lahko iščemo v umirjanju prodaje športnih terencev, tako premijskih, kakor najbolje prodajanih. Najbolj zaželena trojica, Peugeot 3008, Nissan Qashqai in pa Volkswagen Tiguan je tako zabeležila 15- in več-odstotni upad prodaje, podoben ali celo še večji upad pa so recimo zabeležile znamke Land Rover, BMW, Mercedes-Benz, Audi in pa Volvo. Pri slednjem je bil upad kar 22,5-odstoten.

Slovenija se je v omenjenem obdobju znova uvrstila nekje v zlato sredino. Upad prodaje novih vozil je bil namreč povsem enak povprečju, 7,9 odstotkov, hkrati pa tudi enak Estoniji, od katere pa je Slovenija v prvem polletju zabeležila nekoliko manjši upad prodaje. Med januarjem in junijem 2019 je bilo namreč v Sloveniji prodanih 39.846 novih avtomobilov, kar je 4,4 odstotke manj kot v enakem obdobju lanskega leta.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri