Prodali bi jih precej več, če bi jih imeli

Dobave lahkih gospodarskih vozil so še bolj zdesetkane kot pri osebnih avtomobilih, prodaja na slovenskem trgu je bila v letošnjem prvem četrtletju dobro petino nižja

Težave s pomanjkanjem polprevodnikov ne hromijo samo proizvodnje osebnih avtomobilov, ampak povzročajo zastoje tudi pri proizvajalcih lahkih gospodarskih vozil. Neredne dobave vplivajo tudi na slovenski trg, kjer je bilo po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije v letošnjem prvem četrtletju prvič registriranih 2.278 dostavnikov, oziroma 624 manj kot v enakem obdobju lanskega leta, kar predstavlja 21,5-odstotni padec prodaje.

Ob visoki stopnji gospodarske rasti in odpravi  vseh protikoronskih ukrepov, ki so omejevali proizvodne in storitvene dejavnosti, bi bila prodajna statistika precej drugačna, vendar ta trenutek skoraj ni mogoče dobiti dostavnega vozila, dobavni roki se merijo v več mesecih, pri nekaterih vozilih pa znašajo tudi do enega leta. Poleg tega imajo uvozniki še dolge spiske nedobavljenih vozil, ki so jih kupci naročili še v lanskem letu.

Neredne dobave so tudi nekoliko premešale karte med posameznimi znamkami. Po daljšem času se je na vrh lestvice zavihtel Renault, ki kljub temu beleži prodajni minus, na drugem mestu je Fiat s krepkim pribitkom in na tretjem Ford z več kot za polovico manjšo prodajo kot v lanskem prvem trimesečju. Tik pod odrom za zmagovalce je Citroen s solidnim plusom in šele na petem mestu Volkswagen, ki zaradi očitnih  težav z  dobavami beleži več kot polovico slabšim prodajnim izplenom kot v enakem lanskem obdobju. V deseterico so se uvrstili še Opel, Toyota, Peugeot, Mercedes-Benz in Iveco, le polovica jih beleži prodajno rast.

Med najbolje prodajanimi modeli je po treh mesecih še vedno na vrhu ostareli Fiatov dostavnik Doblo Cargo s 307 prodanimi primerki , kar pa ni posebno presenečenje, saj naj bi šlo za dobave vozil, ki so bila naročena v lanskem letu. Na drugem mestu je lanski zmagovalec Ford Transit Custom (222 prodanih), ki sta mu na tretjem  in četrtem mest tesno za petami Renaultova dostavnika Trafic in Master (oba po 206), medtem ko je na petem mestu Citroen Jumper (162).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja