Prototip najstarejšega Volkswagnovega hrošča se vrača na ceste

6. 8. 2025 | Matjaž Gregorič

Bil je izgubljen, razstavljen in skoraj pozabljen, le njegov osrednji cevni okvir je kljuboval zobu časa in prototip legendarne serije W30 iz leta 1937 bo kmalu nared.

Prototip legendarne serije W30 iz leta 1937, najstarejšega Volkswagnovega hrošča na svetu s številko šasije 26, bo končnem pregledu strokovnjakov organizacije TÜV Nord kot zgodovinski unikat kmalu spet lahko vozil po javnih cestah. Rekonstrukcije se je lotila družina Grundmann iz Hessisch Oldendorfa v Spodnji Saški. Mednarodno znana po svoji priznani zbirki Volkswagnov, je zgodovinsko šasijo preoblikovala nazaj v popoln avtomobil.

Prototip najstarejšega Volkswagnovega hrošča se vrača na ceste

Po skrbni obnovi dna vozila je bila replika izdelana z milimetrsko natančnostjo na podlagi starih načrtov, tovarniških fotografij in risb. Hkrati so po večletnem iskanju zbrali in pripravili takrat uporabljene tehnične komponente z vsega sveta. »Če bi vedeli, kako velik bo projekt v resnici, bi verjetno oklevali,« pravi Traugott Grundmann. »Sprva smo mislili, da nam bo uspelo z obvladljivim trudom – toda bolj ko smo se poglabljali, bolj zapleteno je postajalo.« Obupati ni bilo nikoli mogoče. Na koncu je delo trajalo sedem let.

Prototip najstarejšega Volkswagnovega hrošča se vrača na ceste
Sammlung Grundmann

Posebno poglavje je bil tudi tehnični pregled, saj avtomobil izvira iz časa pred uvedbo današnjih predpisov o cestnoprometnih dovoljenjih. Poleg tega gre za prototip, od katerega je bilo precej pred začetkom serijske proizvodnje hrošča za testne namene izdelanih le 30 primerkov.

Nova razkritja v zvezi s toboganom na Rabu, kjer je umrla še ne dveletna deklica
Prototip najstarejšega Volkswagnovega hrošča se vrača na ceste
Sammlung Grundmann

Strokovnjak za klasične avtomobile TÜV, Thomas Rusch: »Moja naloga je bila pregledati vozilo glede varnosti v cestnem prometu in skladnosti s predpisi ter ga pravilno opisati. Na srečo ni nujno, da izpolnjuje standarde današnjih novih avtomobilov. Zgodnja prva registracija se pri ocenjevanju tehnične brezhibnosti upošteva na več načinov. Zato je tudi tukaj potrebnih veliko raziskav in podrobnega dela.«

Zdaj je torej legendarni hrošč pripravljen za registracijo in bo v kratkem spet lahko zapeljal po cestah.