Češka je uvedla svoj prvi odsek avtoceste z višjo omejitvijo hitrosti, vendar je izbrana vrsta signalizacije že sprožila kritike prometnih strokovnjakov.
Odsek avtoceste D3 med Češkimi Budejovicami in Táborjem na jugu Češke je bil izbran kot pilotni projekt države za novo višjo omejitev, ki jo je omogočila lanskoletna sprememba zakona o cestnem prometu. Odsek je relativno nov, z malo ovinki, zaradi česar je primeren za testiranje povečane hitrosti, vendar pa so se že pojavile prve kritike glede varnosti.
Namesto sodobnih digitalnih znakov s spremenljivimi sporočili se je češka Direkcija za ceste in avtoceste (ŘSD) odločila za mehanske znake na osnovi vrtečih se prizem. Ti znaki lahko prikazujejo le dovoljeno hitrost 150 km/h, prečrtano oznako »150« za označevanje konca odseka ali nevtralno sivo površino, ko je neaktivna.
Prometne strokovnjake je to presenetilo, saj bi na sodobni avtocesti pričakovali sodobno telematiko. Digitalni znaki v tujini omogočajo upravljavcem, da zmanjšajo hitrost med gostim prometom ali slabim vremenom, zaradi česar je vožnja varnejša. Digitalni znaki bi lahko prikazovali veliko več – od zmanjšanja hitrosti do omejitev prehitevanja.
Minister za promet Martin Kupka je priznal, da je sprva zahteval digitalne spremenljive znake, a je kasneje sprejel mehansko rešitev. »Tudi te prizmatične znake je mogoče v prihodnosti spremeniti, na primer tako, da bodo namesto prečrtanih 150 prikazovali omejitev 100 km/h. Nekatere bodo morda kasneje zamenjane tudi z digitalnimi tablami,« je pojasnil.
Omejitev hitrosti na 150 km/h bo veljala le v ugodnih okoliščinah, vidljivost mora biti dobra, cesta mora biti suha in prosta, promet pa mora potekati gladko brez zastojev ali cestnih del. Znake bodo upravljali na daljavo iz nadzornega centra. Po šestih mesecih bo ŘSD ocenil pilotni projekt. Če bo uspešen, sta načrtovana še dva odseka z višjimi omejitvami hitrosti: med Kolinom in Jaroměřem na avtocesti D11 ter med Bělotínom in Bílovcem na prometni avtocesti D1.