Prvi model Hyundaijeve nove znamke stopa na svetlo

Hkrati napoveduje revolucijo na področju hitrega polnjenja baterijskih sklopov.

Prvi model Hyundaijeve nove znamke stopa na svetlo (foto: Hyundai) Hyundai
13. 1. 2021

Strategija znamke Hyundai postaja vse bolj jasna. Korejski avtomobilski proizvajalec je namreč v zadnjih letih ustvaril še dve podznamki, Genesis, ki skrbi za proizvodnjo prestižnih vozil in pa Ioniq, ki se bo fokusirala na električne avtomobile. Ioniq je bil namreč Hyundaijev prvi velikoserijski električni avtomobil, sedaj pa bo pod istoimensko blagovno znamko prišla nova generacija električnih vozil, za začetek Ioniq 5.

Korejska znamka je namreč včeraj predstavila prve fotografije sicer še vedno precej zakritega novinca, ki bo izdelan na novi platformi, namenjeni električnim avtomobilom, E-GMP. Na njih tako lahko vidimo povsem nov oblikovalski jezik, namenjen električnim avtomobilom, ki ga zaznamujejo ostre in ravne linije. To se odraža tudi v 20-palčnih platiščih, za katera pri Hyundaiju pravijo da so največja izmed vseh platišč, ki so jih doslej namenili kateremukoli električnemu avtomobilu.

Čeprav Ioniq 5 zaenkrat ostaja zakrit, pa nam je Hyundai pred časom že nakazal, kako bo novi mestni križanec videti. Oblikovno se bo namreč močno zgledoval po (retro oblikovanem) konceptu EV 45, ki smo ga lahko prvič uzrli že na avtomobilskem salonu leta 2019 v Frankfurtu (na sliki zgoraj). Opaziti je sicer določene oblikovalske spremembe, med drugim tudi pri sprednjih in zadnjih žarometih ter nekoliko bolj zaobljen rob motornega pokrova. Ta se bo sicer raztezal čez celotno širino vozila, od koloteka do koloteka.

Hkrati s prvimi fotografijami pa so pri Hyundaiju razkrili tudi nekaj tehničnih podrobnosti. Avtomobil bo tako opremljen s tehnologijo, ki so jo sami poimenovali Vehicle to Load (V2L), po zaslugi katere bo avtomobil odvečno energijo lahko vračal nazaj v električno omrežje ali pa kar neposredno drugim uporabnikom, ki za napajanje potrebujejo 110 voltno (v ZDA) oziroma 220 voltno napetost, za priklop pa uporabljajo klasično vtičnico.

Še bolj pomemben podatek kot možnost vračanja električne energije v omrežje pa je podatek o hitrosti polnjenja baterijskega sklopa. Pri Hyundaiju  namreč napovedujejo, da bo novinca mogoče v vsega petih minutah napolniti z dovolj električne energije za nadaljnjih 100 kilometrov vožnje, merjeno po standardu WLTP, iz česar je mogoče sklepati, da bodo na mednarodni predstavitvi v februarju predstavili tudi nov tip električne baterije.