Najmanjši med klasičnimi BMW-ji je bil še lani povsem aktualen model. No, danes šteje polnih osem let in čas je, da preverimo, ali je kot rabljen vreden vaše pozornosti.
BMW-jeva prodajna paleta je vsako leto bolj pestra, a pravi ljubitelji znamke pravo klasičnost priznavajo le trem. Modeli serije 3, 5 in 7 so tisti, po katerih se morate ozreti, če želite v največji meri spoznati in izkoristiti pregovorno združitev športnosti, veselja v vožnji, udobja in kakovosti izdelave.
Šesta generacija 'trojke' je bila na voljo v treh karoserijskih izvedbah, pri čemer pa tretja ni bila kupe/kabriolet (ta nosi oznako serija 4), ampak kombilimuzina, ki jo pri BMW-ju označujejo s kratico GT. Prvi dve karoserijski različici sta seveda štirivratna limuzina in karavan, ki del bavarske tradicionalne ponudbe predstavljata vse od začetka 80. let. No, v resnici obstaja še četrta karoserijska različica, a te pri nas verjetno ne bo mogoče opaziti, saj gre za limuzino s podaljšano medosno razdaljo, namenjeno samo kitajskemu trgu. To, da je podaljšana limuzina namenjena samo Kitajcem, je morda nenavadno, saj je na enaki, torej daljši osnovi, nastajala različica GT.
BMW serije 3 s tipsko oznako F30 je na trg prišel leta 2011, s seboj pa je prinesel nekaj pomembnih konstrukcijskih in tehničnih novosti, ki so svet bavarskih avtomobilov, v primerjavi s preteklostjo, vsaj do neke mere postavile na glavo. Gre namreč za prvo generacijo 'trojke', ki so ji za pogon namenjeni samo turbo motorji, prvič se je v seriji 3 pojavil trivaljni bencinski motor, enako pa velja tudi za priključno-hibridni model. Poleg tega je krmiljenje po novem okrepljeno izključno z električnim ojačevalnikom, klasična hidravlika pa se je s tem modelom iz trojke tudi dokončno poslovila.
Kot za vse prejšnje generacije tudi za šesto velja, da so osnovni modeli tako znotraj kot zunaj nekoliko bledi. Ne glede na to pa je v primerjavi s peto generacijo zelo opazen pomik navzgor, še zlasti pri bolje opremljenih modelih, kjer so stvari videti prekleto dobro.
Ni popolnoma vseeno, katero različico 'trojke' si boste izbrali, saj je tista pregovorna uravnoteženost in vodljivost, ki je tako, kot je prav, kombinirana z zadnjim pogonom, rezervirana za štirivratni in karavanski model. Podaljšani GT v vožnji daje vedeti, da je njegovo podvozje nastavljeno v korist večji ležernosti in udobju.
Če lahko verjamemo statistikam, potem je BMW-jeva šesta 'trojka' avtomobil, na katerega se lahko zanesete. Po osmih letih so bilance okvar in napak odlične, fantje s tehničnih pregledov pa znajo povedati, da razen težav z nastavitvami luči in občasnih zračnosti v podvozju drugih očitnih napak na tem modelu praviloma ni. Bilančni rezultati kažejo na to, da se zanesljivost v primerjavi z nekaterimi tekmeci in z naraščanjem števila kilometrov statistično še izboljšuje.
Pa vendar je tudi ta 'trojka' avtomobil, ki zna postreči z neprijetnostmi, ki znajo vplivati na proračun lastnika. Dvolitrski dizli z oznako N47 so tudi v tej generaciji imeli težave z napenjalci in verigo odmičnih gredi. Gre za, zdaj to že lahko zapišemo, klasično bavarsko težavo, ki lahko, če ji ne namenimo dovolj (drage) pozornosti, povzroči popolno uničenje motorja. Če boste izbrali ročni menjalnik in ga kombinirali s tem motorjem, lahko računate tudi na menjavo dvomasnega vztrajnika in sklopke. Nič drugače sicer ne velja za vozila z avtomatskim menjalnikom, a tu je treba vračunati tudi stroške (nujnega) vzdrževanja menjalnika.
Zanimivo, da se kljub zgoraj navedenemu dizlov drži dober glas, še zlasti ob dejstvu, da bodo avtomobili, ki redko vidijo avtocesto, hitro pokazali težave z ventili EGR in filtri DPF. Ne glede na izbiro motorja pa se zna zgoditi, da boste nekoč zamenjali zaganjalnik motorja in hladilnik klimatske naprave, a slednje ni posledica napak v materialu, ampak izpostavljenosti kamnom s ceste. BMW serije 3 zna biti hiter avto, zato so ga v tovarni naučili tudi dobro zavirati, a takšno znanje zahteva pogoste menjave zavornih elementov.
Trojka postreže tudi z napakami, ki ji glede na ceno ne bi pripisali. Multimedijski vmesnik zna zamrzniti ravno takrat, ko ga najbolj potrebujete, a težave bi se morale rešiti s preprogramiranjem. Nikakor ne moremo mimo čričkov v notranjosti, saj gre v tem primeru za pojav, ki ga je BMW uspešno rešil že pred nekaj generacijami. Lastniki se pritožujejo tudi nad krhkim lakom, zlasti pri metalnih barvah, vsi modeli pa so se srečevali z rošenjem oziroma puščanjem žarometov na pokrovu prtljažnika (tesnilo). Če se nagibate k izbiri najbolj prestižnih različic ali morda celo hibridne izvedenke, pa imejte v mislih, da elektronsko nastavljivo vzmetenje občasno zahteva menjavo kakšnega elementa, hibridna tehnika pa je v tem modelu prava redkost, zato vam v primeru okvar na pomoč lahko priskoči le pooblaščeni serviser.
Podobno kot pri marsikaterem modelu iz te tovarne je tudi tukaj vse skupaj stvar proračuna. Z naraščanjem moči se večajo užitki, veselje in stroški, hkrati pa se topi raven udobja. Vseeno pa bi si želeli, da vam izbira kultiviranih šestvaljnih modelov ne bi predstavljala velikih težav. Če ne gre drugače, vas bo večina zadovoljnih tudi z zmogljivimi in izredno varčnimi štirivaljniki.
Cenik rezervnih delov BMW SERIJA 3 (F30, F31, F34)
Vrsta nadomestnega dela | Originalni deli | Neoriginalni deli |
zobati jermen (grt) veriga | - | - |
vodna črpalka | 160,00€ | 85,00€ |
blažilniki spredaj | 350,00€ | 170,00€ |
sklopka (grt) | 540,00€ | 390,00€ |
prednje zavorne obloge | 125,00€ | 79,00€ |
žaromet prednji | 420,00€ | - |
oljni filter | 29,00€ | 15,00€ |
zračni filter | 36,00€ | 19,50€ |
filter goriva | 67,00€ | 32,00€ |
filter klime | 85,00€ | 41,00€ |
cena servisne ure | 62,00€ | 24,40€ |
*Cene so informativne in vključujejo DDV (22 %).
Seznam okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
veriga odmičnih gredi | štirivaljni dizelski modeli |
okvara dvomasnih vztrajnikov | štirivaljni dizelski modeli |
zaganjač motorja | vsi modeli |
Seznam modelov
Mere (dolžina/širina/višina/teža): 4.620-4.624 mm/1.811mm/1.430/1.475 kg do 1.750 kg
Motor | Gorivo | valji | prostornina cm3 | Moč kW (KM) | navor Nm |
316i | bencin | 4 | 1.598 | 100 (136) | 220 |
318i | bencin | 3 | 1.499 | 100 (136) | 220 |
320i | bencin | 4 | 1.997 | 135 (184) | 290 |
328i | bencin | 4 | 1.997 | 180 (245) | 350 |
335i | bencin | 6 | 2.979 | 225 (306) | 400 |
316d | dizel | 4 | 1.995 | 85 (115) | 270 |
318d | dizel | 4 | 1.995 | 110 (150) | 320 |
320d | dizel | 4 | 1.995 | 140 (190) | 400 |
325d | dizel | 4 | 1.995 | 160 (218) | 450 |
330d | dizel | 6 | 2.993 | 190 (258) | 560 |
Priporočamo
bencinski motor: 335i, 320i
dizelski motor: 330d
Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?