Zasluženo mamljiv

Volkswagnov Passat je že dolgo eden izmed najbolj priljubljenih rabljenih avtomobilov. In, kot kaže, bo tako tudi ostalo.

Nazadnje smo v tej rubriki o Volkswagnovem Passatu pisali pred dobrimi štirimi leti. Takrat smo pod drobnogled vzeli tip B6, ki so ga proizvajali v obdobju 2005–2010, tokrat pa je na vrsti njegov naslednik – jasno, Passat B7.

Čeprav Passat B7 v primerjavi z modelom B6 s konstrukcijskega vidika ni popolnoma nov avtomobil, pa je bila prenova leta 2010 tako obsežna, da vendarle lahko govorimo o novejšem modelu. Kot je znano, je oblikovne smernice modela B6 začrtal Slovenec Robert Lešnik, in čeprav se je to zgodilo že pred 15 leti, je ta avtomobil v primerjavi z neposrednimi tekmeci iz tistega obdobja še danes videti novejši, kot je v resnici. Še bistveno bolj moderen pa je na pogled tip B7, ki sta ga skozi svoje roke spustila oblikovalca Klaus Bischoff in Walter de Silva, oba znana kot dizajnerska reševalca znamk.

Čeprav se na prvi pogled zdi, da s 'faceliftom' Passata nista imela veliko dela, pa so, kar zadeva zunanjo podobo, nespremenjeni ostali le stekla in streha vozila. Dimenzije so z izjemo 4-milimetrskega prirastka v dolžino ostale nespremenjene, zelo prominentne pa so opazne razlike na sprednjem delu vozila in celotni razsvetljavi. Dovolj, da je avto na prvi pogled deloval povsem nov. V notranjosti so bile spremembe manj opazne, še najbolj izstopa analogna ura, ki se je preselila na sredino armaturne plošče. Passat je v okviru te prenove dobil še nekaj modernejših asistenčnih in varnostnih sistemov.

Čeprav v svet avtomobilizma Passat kot model ni prinesel veliko novosti, pa ga ljubitelji znamke poleg Hrošča in Golfa imenujejo tudi tretja revolucija iz Wolfsburga. Po svoje imajo prav, Passat je namreč na ceste zapeljal davnega leta 1973, in če seštejemo vse prodane kose iz vseh generacij, gre za enega izmed najbolje prodajanih avtomobilov vseh časov. Skrivnost uspeha se najverjetneje skriva v praktičnosti in vsestranskosti. Passat je bil namreč tak, še preden so na ceste zapeljali enoprostorci in križanci.

S tehničnega vidika je Passat B7 tako rekoč enak kot predhodnik B6, torej prečno vgrajen motor, platforme pa si ni delil z Audiji iz istega velikostnega razreda. To nikakor ni slaba novica, saj je, kar zadeva podvozje, Passat izvrsten kompromis med udobjem in agilnostjo. Precej drugačna je motorna ponudba, ta pa je seveda obvezno vezana predvsem na dizelske motorje. To je tudi tista generacija Passata, ki jo je zaznamovala afera 'Dieselgate', ni pa mu naredila veliko škode. Prav nič namreč ne ne kaže na to, da bi se kupci rabljenih avtomobilov iz kakšnih ideoloških vzgibov obračali stran od tega Passata. Sicer je Volkswagen svoj greh iz preteklosti še vedno pripravljen brezplačno popraviti, pri modelu 2,0 TDI s preprogramiranjem, pri modelu 1,6 TDI pa z nekoliko bolj obsežnim fizičnim posegom v motor.

K temu, da je Passat B7 zelo iskan avtomobil, gotovo pripomore tudi dejstvo, da je na krovu vedno prisotna vsa nujno potrebna varnostna oprema, torej ESP, najmanj šest zračnih vreč ter seveda na testu NCAP osvojenih pet varnostnih zvezdic. Na voljo je v treh karoserijskih različicah, limuzina, karavan in štirivratni kupe, ki se je pozneje preimenoval v Volkswagen CC.

Povsem verjetno je, da boste ob zelo pestri ponudbi, ki v Sloveniji zajema približno 700 vozil, naleteli tudi na kakšen odslužen, a dobro zakamufliran primerek. Seveda je predvsem od vas odvisno, ali boste tak avto prepoznali ali ne, mi pa vam bomo našteli nekaj tipskih napak, s katerimi se Passat B7 redno srečuje.

Medtem ko je 2,0-litrski TDI, odkar je opremljen s sistemom Common-Rail, postal precej neproblematičen, pa to ne velja za 1,6-litrski TDI, ki je bil takrat še precej na začetku svoje življenjske poti. V kombinaciji z ročnim menjalnikom so se namreč pojavljale težave z dvomasnim vztrajnikom in sklopko, prihajalo pa je tudi do odpovedi vbrizgalnikov in črpalk goriva. Oba dizelska motorja sta se občasno srečevala s puščanjem vodnih črpalk, a to ob dejstvu, da se v okviru večjih servisov ta menja, ne bi smel biti prevelik problem. Razen seveda, če avtomobil ni ustrezno vzdrževan.

Pojavljale so se tudi okvare kompresorjev klimatskih naprav, dizelski motorji z vgrajenim filtrom DPF pa so se v primeru pretežno mestnih in kratkih voženj pogosto zapacali do te mere, da avtomatska regeneracija ni več uspešna. Za vsak Volkswagnov model z menjalnikom DSG velja enako; delovati mora brezhibno, zdrži pa zelo veliko kilometrov. Kakršnakoli cukanja in rukanja so lahko posledica neprimernega ravnanja ali pa pomanjkljivega vzdrževanja. Lastniki so pogosto poročali tudi o škripanju v podvozju, kar je posledica obrabljenih silent blokov.

Passat sicer slovi po kakovosti, pri modelu B7 pa se kljub temu pojavljajo težave z rošenjem meglenk in žarometov, okvarami zunanjih vratnih kljuk ter manjšimi napakami na elektroniki. Te zajemajo predvsem zamrzovanje navigacijskega sistema, slab sprejem radijskega signala, odpovedi ključavnice prtljažnika, težave z delovanjem sistema Start/Stop (pomaga preprogramiranje ali nov akumulator) ter težave z vzpostavljanjem povezave Bluetooth.

Passat pa je znan tudi po zelo stabilni ceni. Zato boste morali pozabiti na zgodbe o poceni Passatih z malo prevoženimi kilometri iz tujine. Tamkajšnje cene za solidne primerke so namreč zelo podobne kot pri nas.

Seznam okvar

VRSTA OKVARE MODELI PRI KATERIH SE OKVARE POJAVLJAJO
okvare dvomasnih vztrajnikov dizelski motorji z ročnim menjalnikom 1,6 TDI
manjše težave z informacijsko elektroniko vsi modeli
obraba elementov podvozja vsi modeli
puščanje vodnih črpalk dizelski motorji

Modeli

VW PASSAT (2010-2015)

Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4.770 mm /1.820 mm /1.470 mm /1.450 - 1.700 kg

Motor Gorivo valji prostornina cm3 Moč kW (KM) navor Nm
1,4 TSI bencin 4 1.390 90(122) 200
1,8 TSI bencin 4 1.798 118(160) 250
2,0 TSI bencin 4 1.984 155(211) 280
1,6 TDI dizel 4 1.598 77(105) 250
2,0 TDI 140 dizel 4 1.968 103(140) 320
2,0 TDI 170 dizel 4 1.968 125(170) 350

Priporočamo

Priporočamo

bencinski motor 2,0 TSI

dizelski motor 2,0 TDI 140

Mnenje avtorja

Veliko je odvisno od tega, kako močno šelesti v vašem žepu. Najbolj atraktiven je seveda CC, najbolj razumna izbira pa karavan. Verjetno bo za marsikoga dovolj že osnovna oprema, a sam bi se uzrl izključno po 'Highlinu', ki na področju kabinskega ambienta močno prekaša preostale pakete.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?