V teh dneh na ceste prihaja nova generacija Škode Superb. In če ste imeli kadar koli težave z razumevanjem in dojemanjem pojma »neskončnost«, boste najučinkovitejšo razlago našli ravno pri Škodi. Preprosto poglejte v prtljažnik njihovega zastavonoše, Superba. Če sodite med tiste, ki jim »imidž« ne predstavlja polovice avtomobila, bi utegnil biti Superb za vas najverjetneje idealna izbira.
Škoda je svoj reprezentančni model Superb kupcem prvič ponudila v letu 2001. No, pravzaprav se je to zgodilo že mnogo prej, saj so pri Škodi Superbe proizvajali že v tridesetih letih minulega stoletja. V času, ko so bili ljudstvu takratne Češkoslovaške namenjeni modeli Popular, Rapid in Favorit, je Superb simboliziral pomemben del blišča in napredka takratne evropske avtomobilske industrije.
Škoda Superb je bil namreč prestižen avtomobil, dostojen takratnim predstavnikom evropske avtomobilske špice, kot so bili Mercedes, Horch, Lancia, Adler, Panhard in še marsikatera druga znamka. Tisti srednjih let boste najverjetneje nejeverno zmigovali z glavo, saj se znamke Škoda spominjate predvsem po zastarelih in cenenih modelih. No, tisti nekoliko starejši pa boste verjetno vedeli, da je bila Škoda in njen samostojni razvoj pravzaprav žrtev takratnega povojnega socialističnega režima.
Kakorkoli, s pomembnimi inovacijami, ki so jih združeno razvili pomembni avtomobilski inženirji takratne češkoslovaške avtomobilske industrije, je Škoda postavila avtomobilske temelje, ki so imeli nepredstavljivo velik vpliv na evropski razvoj avtomobilizma.
Čehi so bili namreč vizionarji, ki so se med prvimi začeli poigravati z idejami o aerodinamiki, neodvisnem vpetju vsakega kolesa in ne nazadnje tudi o ideji zadaj vgrajenega zračno hlajenega motorja. Vidite, kam pes taco moli? Če zgodovino obrnem dovolj nazaj, lahko vidite, da Čehi niso tisti, ki bi morali biti Nemcem hvaležni za svoj današnji avtomobilski razcvet, prej celo obratno.
A nazaj k Škodi Superb. Velika limuzina je bila, kot rečeno, od nastanka pa vse do konca druge svetovne vojne nekje na robu med prestižnimi in zelo prestižnimi avtomobili takratnega časa. Bila je prvi Škodin avtomobil, ki ga je poganjal V8-motor, imela je menjalnik s štirimi sinhroniziranimi prestavami, bila pa je tudi njihov prvi avtomobil, ki je lahko imel (sicer za potrebe vojske) tudi štirikolesni pogon.
Škoda Superb prve generacije (2001–2009)
Glede na slavno preteklost imena Superb so morali Čehi navkljub dejstvu, da je večino dela zanje opravil Volkswagen, precej temeljito razmisliti o tem, kakšen bi moral biti novi Superb, da bi bil še naprej vreden svojega imena. Pretiravati s prestižem za nizko ceno seveda niso smeli, saj jim tega ni dopuščala hierarhija znotraj koncerna. Ključ do uspeha so tako našli v kršenju nekaterih pravil, ki jih narekujejo posamezni avtomobilski segmenti. V prostornosti. In seveda glede na slednjo zelo korektni ceni.
Škoda Superb je tako postavila standarde, ki so jim ostali zvesti vsi novejši modeli in tudi danes, po 22 letih in ob predstavitvi četrte generacije, močno, če ne celo najbolj, zaznamujejo in opisujejo Superba – prostornost zadaj in v prtljažniku. Ni skrivnost, da si je Škoda Superb platformo delila s Volkswagnovim Passatom, natančneje s podaljšano različico Passata, ki je bila na voljo na kitajskem trgu.
Od Passata, kakršen je bil na voljo pri nas v Evropi, pa je imel Superb deset centimetrov daljšo medosno razdaljo. Dovolj, da so za prvimi sedeži ustvarili velik prostorski odskok od najbolj prostornih modelov v razredu. Še več, če bi Superba merili po prostoru na zadnji klopi in v prtljažniku, bi ga morali postaviti ob bok avtomobilom iz višjega srednjega razreda.
S preverjeno koncernsko tehniko in tudi s ščepcem »premijskosti« je Superb hitro postal zelo priljubljena izbira kupcev, zlasti tistih, ki jim ni bilo pretirano mar za Passatov »imidž«. Na krilih prodajnega uspeha je Škoda matičnemu koncernu hitro predlagala, da bi kupcem ponudili tudi različico s kombi oziroma karavanskim zadkom (Combi), vendar soglasja oziroma dovoljenja za to niso dobili.
Razumljivo, tako pri Volkswagnu kot Audiju so se zbali, da bi Superb iz njihovih salonov odpeljal preveč kupcev. Tako je bila prva generacija Superba na voljo samo v limuzinski karoserijski različici, motorna ponudba pa je zajemala štirivaljne in tudi šestvaljne bencinarje ter dizle.
Ne spreglejte!
- Enyaq ni prvi Škodin električni avtomobil, že leta 1991 je namreč luč sveta ugledal ta avto …
- Novi Superb: To je eden najbolj pričakovanih avtomobilov letošnjega leta. Bo upravičil pričakovanja?
Modelov prve generacije je danes na trgu rabljenih le za vzorec in večinoma so to avtomobili z velikim številom prevoženih kilometrov. Posledično velja biti pri nakupu pozoren na vsak ključen sklop posebej, z izjemo nekoliko bolj občutljivega podvozja pa so napake ostale praktično enake, kot so jih imeli drugi koncernski modeli iz tistega obdobja.
Škoda Superb druge generacije (2009–2015)
Višji srednji razred po ceni nižjega srednjega razreda bi se lahko glasil Škodin promocijski slogan za drugo generacijo Superba. Platformo so si, jasno, tudi tokrat izposodili pri koncernu, le da tokrat ta temelji na nekoliko raztegnjeni platformi manjše Octavie. To pomeni, da je motor pri tej generaciji vgrajen prečno, med zelo pomembne novosti, ki jih je prinesla druga generacija, pa gotovo sodita različica s karavanskim zadkom Combi in pri limuzinski izvedbi zanimiva peta vrata Twindoor. Kombinirana zadnja oziroma peta vrata so se tako lahko odprla le delno, lahko pa v celoti skupaj z zadnjim steklom, s čimer je Superb dobil zelo limuzinsko podobo in obenem ohranil uporabnost kombilimuzine.
Druga generacija je bila na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, prejšnje menjalnike Tiptronic pa so zamenjali modernejši, mnogo učinkovitejši in zanesljivejši menjalniki DSG. Motorna ponudba je skozi življenjsko dobo modela nanizala res široko izbiro, seveda pa vse različice motorja niso bile na voljo skozi vso proizvodno dobo.
Bencinska ponudba zajema tudi 3,6-litrski V6 FSI, dizelski nabor, ki je seveda tudi najbolj iskan, pa svoj vrhunec doseže pri 125-kilovatnem (170 KM) dvolitrskem TDI-motorju. Bogata je bila tudi možnost izbire različnih stopenj opremljenosti. V osnovi so bile na voljo opreme Comfort, Ambition in Elegance, dodatno pa je bilo mogoče izbrati tudi bolj »namenske« pakete z oznakami Greenline ali Exclusive in seveda najprestižnejši paket Laurin & Klement.
Kar 650 litrov prostora ponuja prtljažnik v osnovi, pri podrtih zadnjih sedežih različice Combi pa se za voznikovim sedežem najde uporabnih 1865 litrov prtljažnega prostora. V primerjavi s prvo generacijo je opazen napredek pri končni obdelavi in na področju kakovosti notranjosti, bistveno bogatejši pa je bil ob naročilu novega Superba tudi nabor dodatne opreme.
Izredno eleganten in premijski videz notranjosti Superba tako pri nekaterih modelih ne bi smel biti presenečenje, poleg tega pa se je skozi leta izkazalo tudi to, da je večina Superbov tako zunaj kot znotraj odlično prestala test časa.
Tudi druga generacija je v primerjavi s Passatom in Audijem A4, s katerima se bori za delež na trgu in tudi za delež znotraj koncerna, vzmetena nekoliko mehkeje. Vozna dinamika tako ni na enaki ravni, kljub temu pa okretnosti in stabilnosti avtomobila glede na razred, v katerega sodi, nimam česa očitati.
Ponudba rabljenih Superbov druge generacije je pri nas še vedno relativno skromna in obsega približno 50 vozil. Preden sklenete kupčijo, pa velja biti pozoren na morebitno cingljanje motorja pri bencinskih modelih TSI, v primeru menjalnikov DSG pa na pravilno in povsem nežno prestavljanje tako navzgor kot tudi navzdol.
Pogosto se morebitne težave z menjalniki lahko odpravi s programiranjem in menjavo olja. Ob nakupu tega ne boste mogli ugotoviti, a če je prodajalec pošten, vam bo iskreno odgovoril o tem, ali motor (TDI ali TSI) porablja motorno olje. Četudi morda ga, po besedah tehničnih služb proizvajalca to ni razlog za preplah. Pri pregledu elektronike in naprav v kabini preverite pravilno delovanje avtomatske klimatske naprave, parkirnih senzorjev in originalnih multimedijskih enot.
Škoda Superb tretje generacije (2015–2023)
Če sodite med tiste, ki želijo največ prostora in praktičnosti znotraj segmenta, potem vam poleg Superba tretje generacije preostane le še Mercedes E. V nasprotnem primeru boste morali iz limuzine ali karavana prestopiti v razred enoprostorcev ali potniških dostavnikov, tega pa tisti, ki prisegate na udobje in tudi pridih prestiža, zagotovo nočete.
Prav zato je Superb tretje generacije zelo priljubljena izbira družinskih ljudi. V primerjavi s predhodnikom je tako zunaj kot tudi znotraj presegel okvire povprečnega avtomobila. Edina neprijetna lastnost Superba tretje generacije je ta, da to ni več tako zelo »price performance« avtomobil, torej avtomobil, ki bi ponujal najboljše razmerje med tem, kaj dobite za svoj denar.
Sicer pa Čehi prav posebnih razlogov, da bi Superba ponujali po diskontnih cenah, nimajo, saj si je platformo, tehniko in glavnino konstrukcije vendarle delil z modeli, kot so Volkswagen Arteon, Passat, Audi A4 in drugimi iz koncerna.
Dobrote, kot so »triconska« klimatska naprava, hibridna pogonska tehnologija in najmodernejši varnostni sistemi koncerna, niso nič več »rezervirane« samo za Audi in Volkswagen. Poleg tega ima Škoda tudi svojo linijo t. i. rešitev Simply Clever, ki uporabnost razpoložljivega prostora njihove največje kombilimuzine in največjega (ter zares velikega) karavana povzdigujejo pred tekmece.
Vse različice Škode Superb so v primerjavi s predhodniki veliko pridobile na področju upravljanja in voznih lastnosti. Vzmetenje ni nič več premehko, kljub temu pa vas bo, če ne boste izbrali 19-pačnih koles, čakala zelo udobna vožnja. Položaj za volanom je odličen, vsa stikala natanko tam, kjer jih pričakujete in potrebujete. Prav tako se odlično sedi na sedežu sovoznika ter seveda tudi na zadnji klopi.
Če bodo vaš naslednji rabljen avtomobil izbirali vaši skoraj odrasli otroci, bodo zagotovo izbrali Superba. V prvi vrsti zaradi prostora, v drugi pa seveda tudi zaradi različnih dodatkov, ki jim bodo pomagali premagati dragocen čas na potovanjih (polnilci, nosilci itd.).
Bolj kot pri predhodnikih je pri tretji generaciji pomembno, da je bil avto servisiran na pooblaščenem servisu, saj so imeli Superbi tretje generacije nekaj vpoklicev, s katerimi so občutno izboljšali učinkovitost, odzivnost in prožnost motorjev.
Z izjemo redkih napak na multimedijskih enotah in tempomatih (ki jih rešujejo z novimi programi) kakšnih posebnih in perečih tipskih napak ta generacija še ni pokazala. Izjema so menjalniki DSG, ki v novih generacijah očitno niso več tako trdoživi, kot so bili prej, zato je zelo pomembno, da so bili vzdrževani v skladu s servisnimi navodili in protokoli.
Da smo Slovenci Superba vzeli zares za svojega šele s prihodom tretje generacije, kaže tudi ponudba rabljenih. Ta je namreč bogata, saj je stalno na razpolago blizu 300 Superbov. Med njimi je več kot 75 odstotkov takih, ki jih poganja dizelski motor, imajo avtomatski menjalnik, karavanski zadek in so obarvani v belo, črno ali srebrno barvo.
Kako je zdaj s to Škodo?
Skozi leta je Škoda Superb neprenehoma pridobivala tako na prostornosti in uporabnosti kot tudi na področju zunanje podobe, interierja, tehnike, kakovosti in prestiža. Tako vas lahko od nakupa nekaj let starega rabljenega Superba odvrnejo le še – predsodki.
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del