Lani se je na največjem evropskem avtomobilskem trgu ponovno povečala prodaja avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
V Nemčiji, ki velja za največji evropski avtomobilski trg, lani kar 211.000 rabljenih električnih avtomobilov ni našlo interesentov za nakup ali pa so zapustili državo in našli nove lastnike zunaj nemških meja. Tudi zato postaja vladni cilj 15 milijonov električnih avtomobilov na nemških cestah do leta 2030 precej oddaljen.
Poleg tega so v Nemčiji ponovno prodali več avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, v primerjavi z letom 2022 se je delež bencinsko gnanih avtomobilov povečal na 34,4 odstotka, medtem ko je predlani znašal 32,6 odstotka. To povečanje je lahko tudi posledica močnega upada priključnih hibridov. Lani je bilo na novo registriranih več vozil z dizelskim motorjem - skupaj 486.581.
Po treh letih več kot polovična izguba
Priznano svetovalno podjetje Berylls Group GmbH iz Münchna je zdaj z analizo ugotovilo, da je rabljene električne avtomobile prodati zelo težko in še to z visokimi popusti. Povprečni baterijski avtomobil s ceno 43.600 evrov trenutno po treh letih s 60.000 prevoženimi kilometri stane samo še 18.800 evrov in je torej izgubil 57 odstotkov vrednosti. Podobna situacija ni le v Nemčiji. V Franciji in predvsem v Veliki Britaniji se preostale vrednosti prav tako znižujejo.
Povpraševanje po novih in še zlasti po rabljenih električnih avtomobilih na splošno stagnira. Glavni razlogi so znani: visoke cene avtomobilov in elektrike, ter dosegi, ki običajno še niso na enaki ravni kot pri motorjih z notranjim zgorevanjem.
Veliko prodajno nezanimivih modelov
Novi modeli z večjim obsegom in nižjimi cenami vstopajo na trg in neposredno konkurirajo »mladim« rabljenim. Številni rabljeni električni avtomobili so veliki in dragi križanci, ki ne sodijo v kategorijo množičnega trga, zaradi česar so za mnoge kupce rabljenih vozil nezanimivi.
Popusti in znižanja cen novih avtomobilov pomenijo, da se nakupna cena novega skrči na ceno rabljenega. Po mnenju strokovnjakov Berylls je za trenutno generacijo električnih avtomobilov malo upanja na trgu rabljenih vozil. Edina stvar, ki jo je mogoče zmanjšati, so ogromne izgube.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?