Range Rover - pol stoletja terenskega prestiža

elegantni podobi navkljub tudi zadnja generacija ostaja zvesta izvirniku. Po novem še malenkost bolj.

Range Rover - pol stoletja terenskega prestiža (foto: Jaguar-Land Rover) Jaguar-Land Rover
17. 6. 2020

Kot začetnika modern dober avtomobilskih križancev danes pogosto štejemo Toyotin model RAV4. Leta 1994 predstavljen križanec je bil prvi športni terenec, ki je ponujal udobje osebnega avtomobila v višje nasajeni karoseriji in za dostopno ceno. Nekoliko bolj petični kupci pa so bili na svoj račun prišli že precej prej. Pred natanko 50. leti, 17. junija 1970.

Tega dne je namreč britanski Rover oziroma njegova divizija za terenska vozila, Land Rover predstavil svoj šele drugi model v ponudbi. Po tem, ko se je znamka že dodobra uveljavila z modelom Defender, je na dan prišla ideja, da bi izdelali enako zmogljivo terensko vozilo, ki pa bi voznikom in potnikom hkrati ponujalo vse udobje takratnih modernih osebnih avtomobilov.

Da gre še vedno za zmogljivo terensko vozilo je Range Rover dokazal večkrat. Nenazadnje je leta 1979 slavil na prvem reliju Dakara, takrat še na relaciji Pariz-Dakar, enak uspeh pa je nato ekipa ponovila še dve leti kasneje. Seveda pa so Britanci z njim tekmovali tudi na drugih relijih.

Kot rečeno pa je bil Range Rover - čeprav ne povsem od začetka - zamišljen tudi kot nekoliko bolj prestižen in udoben avtomobil, ter posledično tudi nekoliko bolj varen. Tako je recimo leta 1989 postal prvi terenski avtomobil s pogonom na vsa štiri kolesa, opremljen s sistemom ABS. Tri leta kasneje sta nato sledili še dve prelomnici: vgradnja elektronskega sistema za nadzor zdrsa koles ETC in pa samodejno elektronsko vzmetenje - tehnologije, ki jih vse do tedaj v novih terencih še nismo poznali.

Družina vozil Range Rover je nato skozi leta rasla in dobila nove člane, pa tudi nove kupce, takšne, ki jih terenska vožnja in zmogljivosti niso zanimale, privlačil pa jih je slog, ki ga je Range Rover prinesel. Tako je postal priljubljena izbira številnih estradnikov ali pa tistih, ki so si tega vsaj želeli. Danes tako pod imenom Range Rover lahko najdemo že štiri različne modele: Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar in pa Range Rover Evoque.

A najpomembnejši še vedno ostaja tisti z imenom Range Rover. Trenutno tako po cestah vse od leta 2012 vozi že njegova četrta generacija, ki pa je bila ob okrogli obletnici deležna posebnega tretmaja.

Na osnovi izvedenke Autobiography so tako pripravil serijo vozil, katerih notranjost bo obarvana v posebno Auric Atlas zlato barvo. Sama karoserija - naj si bo daljša ali krajša različica - bo medtem odeta v eno od štirih barv in sicer rdečo, sivo, črno in pa aruba, pri čemer pa bo v dodatni ponudbi moč izbrati eno izmed originalnih treh barv: zlato, modro in pa belo. To bodo sicer poleg 22-palčnih platišč tudi glavne novosti.

Da pa bo kupcem in mimoidočim jasno, da gre za posebno serijo vozil z omejeno 'naklado', bo pričal paket posebnih plaket, na katerih bo napis 'Fifty' in pa '1 of 1970'. Prav toliko vozil bodo namreč v spomin na etnico prihoda prvega Range Roverja na trg tudi izdelali.

Preberite še:
Zgodovina: Land Rover

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri