Razlika med označeno in dejansko porabo goriva pri osebnih avtomobilih je po ugotovitvah Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave vse večja. Pri najbolj pogostih avtomobilih z dizelskim motorjem lahko presega tudi 25 odstotkov, pri čemer je največja pri novejših, medtem ko so starejši precej bolj "resnicoljubni".
Ocenjevalci Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave so v izračun zajeli po 50 v Sloveniji največkrat registriranih avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem. Cilj je bil ugotoviti, kakšna je razlika med homologirano (torej na prodajnem mestu in v katalogih označeno) ter dejansko porabo goriva, ki so jo potrošniki izmerili v vsakdanjem življenju.
Ugotovili so, da se je v primerjavi s podobno analizo, opravljeno pred dvema letoma in pol, razkorak v povprečju povečal. Z drugimi besedami: avtomobili so novejši, razlika med označeno in dejansko porabo goriva pa je v povprečju vse višja, so danes sporočili z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).
Preberite še: Varčevanje z gorivom: tu nasveti, ki bodo občutno zmanjšali pritisk na vašo denarnico
Boštjana Okorna z ZPS je to neprijetno presenetilo, saj je v letu 2021 začel veljati nov standard merjenja homologacijske porabe goriva WLTP. "A v resnici pokaže zgolj na dejstvo, kako dolgotrajen je proces od sprejetja določenega okoljskega standarda do njegovega opaznega učinka na trgu," je komentiral rezultat analize.
Avtomobilov z dizelskim motorjem, kjer je bila razlika med označeno in dejansko porabo goriva največja, je v Sloveniji nekaj manj kot 51 odstotkov. "Presežni strošek pri teh avtomobilih doseže tudi več kot 700 evrov, če z njimi letno prevozite 20.000 kilometrov. V petih letih to pomeni dobrih 3500 evrov dodatnega stroška, ki ga ne bi bilo, če bi avtomobilske tovarne navajale bolj realne podatke o porabi goriva," je opozoril Okorn.
Na institutu so ob tem dodali, da je v Sloveniji med prvič registriranimi avtomobili dizelskih komajda šestina. To pomeni, da je večina novo registriranih dizelsko gnanih vozil rabljenih in v Slovenijo prihajajo iz drugih (evropskih) držav, so poudarili.
Pri bencinsko gnanih avtomobilih, ki jih je vključno s hibridi in kombinacijo plinskega in bencinskega pogona v Sloveniji približno 48,5 odstotka, je analiza pokazala nekaj manjšo razliko med označeno in dejansko porabo goriva. V povprečju najbolj pogosti bencinsko gnani avtomobili porabijo 16,9 odstotka bencina več, kot bi ga morali glede na uradne tovarniške podatke, so ugotovili ocenjevalci.
Ko so z analizo ugotovljeno neskladje med uradnimi tovarniškimi in dejanskimi podatki o porabi ob prevoženih 15.000 kilometrih letno prenesli na celoten avtomobilski trg, so zaključili, da vsako leto v zrak izpuhti za več kot 300 milijonov evrov.