Razkrita prihodnost Stellantisovih nišnih znamk

Tako Alfa Romeo, kot tudi Lancia, DS in drugi bodo sledili 'velikim' imenom, najbolj dobičkonosnim znamkam koncerna.

Razkrita prihodnost Stellantisovih nišnih znamk (foto: Lancia) Lancia
5. 8. 2021

Premijske in nišne znamke koncerna Stellantis, predvsem tiste, ki so v skupino prišle po italijanski strani, s koncernom FCA so že nekaj časa nekoliko na prepihu. Povsem razumljivo je zato, da je Carlos Tavares pred časom rekel bobu bob in znamkam, kot so Alfa Romeo, Lancia, DS in druge dal 10 let časa, v tem obdobju pa morajo dokazati, da so vredne obstoja in da se jih še splača ohraniti med živimi.

V tem času pa bo imela omenjena trojica očitno enake možnosti za razvoj, kot vsa preostala velika imena, kot so Peugeot, Opel in Citroën, ki sicer po katastrofalni lanski prvi polovici leta v prvem letošnjem polletju beležijo bistveno boljše prodajne rezultate. Tudi njih bo namreč doletela elektrifikacija modelne flote, ta pa naj bi pravzaprav sledila že zelo zgodaj.

Prva znamka izmed omenjene trojice, ki bo doživela popolno elektrifikacijo je sicer DS, navkljub temu, da je njihova flota največja. V ponudbi namreč že imajo dva modela, DS3 Crossback in DS7 Crossback, še dva – DS4 in DS9 – pa sta v prihodu. Pri DS-u naj bi namreč prehod na izključno električne avtomobile izpeljali že z letom 2024, kar pomeni, da bodo prav vsi njihovi modeli tedaj na voljo tudi (ne pa izključno) z električnimi pogonskimi sklopi.

Prvi DS, zadnja Alfa Romeo.

Pri Lancii bo proces elektrifikacije potekal nekoliko počasneje. Čeprav imajo v ponudbi še vedno le en model, malčico Ypsilon, novitet pa še vedno ni na vidiku, pri Stellantisu napovedujejo, da bodo z letom 2024 kupci v vseh modelih lahko izbrali hibridni pogonski sklop, dve leti kasneje pa bo celotna flota na voljo tudi s povsem električnimi pogonskimi sklopi.

Izmed trojice bo flota Alfe Romeo elektrificirana najkasneje. Milanska znamka sicer v ponudbi še nima elektrificiranega modela, prvi hibrid pa bo na voljo šele s prihodom Tonalleja v začetku prihodnjega leta. Prvi povsem električni model znamke bo še en prihajajoči križanec Brennero, ki bo na trg zapeljal najhitreje čez leto dni, celotna flota pa bo nato na glavnih treh trgih – evropskem, severnoameriškem in kitajskem – elektrificirana z letom 2027.

V vmesnem obdobju torej do vključno prvega polletja 2023 bodo pri Stellantisu oziroma vseh znamkah pod njegovim okriljem sicer predstavili kar 20 elektrificiranih modelov in različic. 10 izmed njih bo izključno električnih, devet priključno-hibridnih, eden pa bo na voljo tako v električni kot priključno-hibridni izvedbi. Iz tega programa pa bo izključenih kar nekaj znamk in sicer Chrysler, Fiat oziroma Abarth (ne pa tudi Fiatov oddelek za gospodarska vozila Fiat Professional), Lancia in pa Ram, Dodge-ova znamka, namenjena proizvodnji poltovornjakov.