Rekorderka je naredila korak naprej (Novo v Sloveniji: Škoda Octavia)

30. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Četrta generacija Škodinega najbolj prodajanega avtomobila prinaša svežo obliko in številne tehnološke novosti.

Škoda Octavia je pred četrt stoletja naznanila novo dobo znamke Škoda, postala prvi model, ki je nastal pod novim lastništvom in pomagala občutno povečati ugled češke znamke med kupci na vseh trgih, kjer se je pojavila. Tako niti ni preveč presenetljivo, da je postala najbolj priljubljen model znamke in mesto na prestolu uspela obdržati tudi v času invazije križancev. Tudi pri nas.

In prav v teh dneh na naš trg prihaja že četrta generacija moderne dobe avtomobila, ki že od začetka stavi na družinsko uporabnost, ali v kombi ali v limuzinski izvedbi. Prav prostornost je namreč njen glavni adut že v prvi generaciji in tako bo tudi sedaj, saj je v primerjavi s predhodnico dobila nekaj dodatnih dolžinskih ter širinskih milimetrov, pa tudi litrov prostora v prtljažniku.

V dolžino tako karavan in limuzina merita 4.689 milimetrov (19 milimetrov prirastka za prvo in 22 za drugo), njun prtljažni prostor pa znaša 600 oziroma 640 litrov – 10 oziroma kar 30 več v primeru Combi verzije kot v predhodnicah. V primeru podrte zadnje klopi bo prostor narasel na 1.555 oziroma 1.700 litrov. Nekoliko več prostora bo tudi v kabini, saj sta obe izvedbi novinke širši za 15 milimetrov.

Bistvo v notranjosti

Oblikovno nova generacija Octavie na prvi pogled ne prinaša večjih presenečenj, drugi in tretji pogled pa hitro razkrijeta, da gre za popolnoma nov avtomobil, ki vsebuje tudi ključni element Škodine nove oblikovalske smeri, katere ključni elementi so nizka, a široka sprednja šestkotna maska hladilnika in pa bolj agresivno oblikovani sprednji žarometi. Ti, tako kot tudi zadnje luči, že v osnovni opremi svetijo v LED tehniki.

Sicer pa se agresivna podoba sprednjega dela nadaljuje tudi na boku in zadku, zaradi česar je karavanska različica Combi videti še nekoliko daljša, limuzinska različica pa ima na drugi strani bolj kupejevsko oblikovan zadek. Do 19 palcev velika aluminijasta platišča ji zato dobro pristojijo, ob tem pa so platišča zasnovana aerodinamično in tako pomagajo pri zmanjševanju porabe goriva.

Notranjost na drugi strani prinaša evolucijo v primerjavi z razred Scalo in revolucijo v primerjavi s prejšnjo generacijo Octavie. Prevzela jo je namreč digitalizacija, ki zajema popolnoma digitalno instrumentno ploščo in pa zaslon infozabavnega sistema MIB z diagonalo med 8,25 in 10 palci. Njegovi dve največji posebnosti sta prilagajanje uporabniškega menija, pri čemer bo imel uporabnik na voljo možnost prilagajanja štirih glavnih menijev s poljubno postavljenimi ikonami do najpogosteje uporabljanih funkcij ter aplikacij.

A nov infozabavni sistem je le ena izmed številnih novosti, ki jih je prejela nova Octavia. Z novo generacijo je namreč prejela tudi tako imenovani shift-by-wire elektronski samodejni menjalnik, ki ukinja kakršnokoli fizično povezavo med 'ročico' ter menjalnikom. Poleg tega je izginila tudi mehanska ročna zavora, prvič pa bo na voljo tripodročna samodejna klimatska naprava, pet USB-C polnilnih rež in celo 230-voltna električna vtičnica v drugi vrsti.

Kar nekaj pozornosti je Škoda namenila tudi počutju v vozilu. Tako bo na primer v prvi in drugi vrsti na voljo ambientalna osvetlitev kabine, vklapljanje in ugašanje stropnih luči ter tudi moč svetenja pa bo moč prilagajati zgolj z enim pritiskom na enoto. Posebnost Octavie, ki pa jo bodo kmalu prejele vse nove Škode, je dvokrak volanski obroč – trikrak bo na voljo pri športnih izvedbah.

Nova Octavia bo lahko bogato založena z asistenčnimi sistemi. Celoten paket bo namreč zajemal aktivni radarski tempomat z možnostjo preprečevanja naleta in pa sistem za pomoč pri izstopanju iz vozila, ki bo sposoben opozoriti na morebitno prisotnost kolesarjev oziroma pešcev v mrtvem kotu. S podatki bo še posebej bogat projecirni zaslon, na vetrobranskem steklu, ki bo celo sposoben prepoznati oznake na cesti in pa morebitne bankine.

Optimistične prodajne napovedi

Nova Octavia bo na voljo s štirimi bencinskimi motorji prostornine od enega do dveh litrov ter tremi dizelskimi štirivaljniki, pri čemer pa bosta sprva na vsaki strani na voljo le po dva šibkejša agregata. Izvedenka RS z 206 kilovati (280 'konji') in pa dizel s 147 kilovati (200 'konji') bosta namreč na voljo šele v prihodnjih mesecih, enako pa velja tudi za blagega ter priključnega hibrida z 1,4-litrsko bencinsko osnovo ter 150 kilovati sistemske moči, kakršnega poznamo tudi v Volkswagnovem Passatu.

Nova Octavia z najnižjo izmed treh stopenj opreme, Active, ter litrskim bencinskim motrojem na voljo od 17.746 evrov naprej, izvedba Style z 1,5-litrskim motorjem pa bo na voljo za vsaj 22.736 evrov. Cene dizlov bodo na drugi strani nekoliko višje, saj bo zanje potrebno odšteti med 20.343 in 26.445 evri, za karavana pa še približno 700 dodatnih evrov.

Prodajni načrti Škode na slovenskem trgu so optimistični. Znamka, ki je kot ena redkih v prvem polletju zabeležila rast prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta namreč načrtuje, da bo do konca leta prodala kar okrog 6.000 novih vozil in tako še četrto leto zapored popravila rezultat iz leta poprej. Delež elektrificiranih različic naj bi bil ob tem sicer zanemarljiv.

Načrti so sicer na prvi pogled visoki, a sodeč po dosedanjih rezultatih realni. Octavia namreč predstavlja okrog 35 odstotkov celotne Škodine prodaje v Sloveniji, zgolj v prvi polovici letošnjega leta so namreč prodali okrog 2.000 vozil, navkljub dejstvu, da so bili saloni več mesecev zaprti, pri čemer pa v to številko niso upoštevane enodnevne registracije oziroma vozila, prodana v tujino.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj