Renault 4 je vzletela! Dobesedno! (video)

26. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Vrhunec  praznovanja okrogle obletnice legendarnega avtomobila predstavlja leteča različica AIR4

Ko so Renaultovi inženirji pred dobrimi šestimi desetletji snovali Renault 3 in njeno bolj znano, večjo sestro Renault 4, od njiju niso imeli prav velikih pričakovanj. Želeli so zgolj narediti lahek, poceni in enostaven avtomobil, ki ga bo po vrhu vsega tudi povsem enostavno vzdrževati. Mimogrede pa jim je uspelo ustvariti ikono, takšno, ki je navdušila kar osem milijonov kupcev v več desetletjih, v zgodovino znamke pa se je zapisala z zlatimi črkami.

Preberite še: Zgodovina: Renault 4 - Tudi po šestih desetletjih zanimiv in poseben

Letošnje leto pri Renaultu tako v veliki meri mineva v znamenju spomina na ta legendarni avtomobil, v sklopu tega pa so predstavili številne zanimive izvedbe in prototipe, hkrati pa najavili tudi prihod povsem nove, električne 'Katre'. Praznovanje pa med tem zaključujejo s predstavitvijo povsem unikatnega koncepta AIR4. Njegova posebnost je ta, da ima namesto štirih koles štiri elise, saj se namesto po cesti premika po zraku.

Recept za prihodnost?

Hkrati AIR4 tudi nima vrat. A to še ne pomeni, da je neuporabna. Voznik, ali bolje rečeno pilot vanjo vstopi tako, da dvigne celotno karoserijo. V njen je sicer prostora zgolj za enega potnika, nekaj prtljage in pa baterijske sklope. Njihova skupna kapaciteta sicer znaša relativno skromnih 90 Ah, avtomobil-letalo pa naj bi bilo sposobno leteti s hitrostjo 26 metrov na sekundo (slabih 100 kilometrov na uro) na višini do 700 metrov.

Renault je sicer AIR4 izdelal v sodelovanju z ameriškim podjetjem TheArsenale, delavnico, kjer so, kot sami pravijo, specializirani za mobilnost v 21. stoletju, pri tem pa ponujajo najrazličnejše rešitve. Prav legendarna Francozinja pa je sicer prvi produkt njihovega oddelka Road to Air, preko katerega naj bi udejanjili selitev transporta prihodnosti iz cest v nebo. Za nastanek AIR4 je sicer odgovoren ustanovitelj podjetja, Patrice Meignan, ki meni da je to način, kako bo Renault 4 ostala aktualna tudi v prihodnje.

Preberite še: Renault eWays ElectroPop: Ne le 'Petka', vrača se tudi 'Katra'!

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?