Renault Clio je postal številka ena v Evropi!

26. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

S prvega mesta je izrinil Volkswagen Golfa. Prodaja novih vozil v Evropi še naprej pada.

Prodaja novih avtomobilov se bo po Evropi v prihodnjih mesecih zagotovo močno zniževala. K temu bo v največji meri pripomoglo zaprtje avtomobilskih tovarn, negotovo pa bo, kot kaže, tudi obdobje po koncu epidemije. Negativen trend prodaje se je začel že v januarju, ko so prodajne številke novih vozil močno upadle. Prodaja novih vozil se je namreč znižala za sedem odstotkov, povsem enak trend pa se je nadaljeval tudi februarja, ko je bilo v celotni Evropi prodanih približno 80.000 novih vozil manj, kot v enakem obdobju lanskega leta.

Pozitiven trend prodaje je podjetje Jato Dynamics zabeležilo zgolj v sedmih državah Evropske unije. Najvišjo rast je s 13 odstotki zabeležila Estonija, ki pa s 1691 prodanimi vozili v enem mesecu ne velja za pretirano pomemben trg. Za primerjavo: v Sloveniji, kjer je bil eden izmed hujših padcev prodaje (11 odstotkov), je bilo v februarju prodanih 5362 novih osebnih avtomobilov.

Kot smo omenili v naslovu, se je prvič po dolgih letih zgodilo, da na prvem mestu po prodaji v enem mesecu ni več Volkswagen Golf. S prestola ga je namreč izrinil novi renault Clio, ki je širom Evrope našel 24.914 kupcev ali (zgolj) 179 več kot Volkswagen Golf. Razlog za to gre bržkone iskati v dejstvu, da je Clio na trgu že več kot pol leta, pri Golfu pa se ravno sedaj odvija menjava generacije. To pomeni, da je prodaja na nekaterih trgih nekoliko upadla tudi zaradi tega, ker so kupci čakali na prihod nove generacije, ki je takrat še ni bilo, hkrati pa podjetje še ni moglo zadostit željam vseh kupcev naenkrat. Oba modela sta (tako kot 17 drugih med 25 najbolje prodajanimi) zabeležila upad prodaje v primerjavi z lanskim februarjem: Clio štiriodstotnega, Golf pa kar 21-odstotnega.

Če je pogled na prodajo novih modelov pokazal na opazne spremembe na lestvici najbolje prodajanih, pa se na področju deležev posameznih razredov ni zgodilo skorajda nič. Vsi trije najbolje prodajani razredi, SUV in segmenta B in C, so namreč zadržali enak tržni delež, zato pa je po zaslugi novega BMW serije 3 in prenovljenega Passata večji tržni delež zabeležil razred limuzin srednjega razreda. Za skoraj 100 odstotkov (s 6,6 odstotkov na 13) se je medtem povečal delež elektrificiranih vozil, najbolj na račun izključno bencinskih vozil, katerih delež se znova približuje 50 odstotkom.

  
PRIPOROČAMO TUDI: Koronavirus: Kako urejati zavarovanja, ko so poslovalnice zaprte?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja