Koncept Morphoz predstavlja rešitve, s katerimi bo moč avtomobile prihodnosti povsem prilagoditi lastnim željam in potrebam.
Univerzalnost je pojem, na katerega stavijo pri Renaultu v prihodnosti. Vsaj tako je moč sklepati po njihovem najnovejšem konceptu z imenom Morphoz, s katerim nakazujejo prihodnost avtomobilskega sveta od leta 2025 naprej. Takrat naj bi bili avtomobili namreč povsem prilagodljivi, namenjeni hkrati osebni rabi in souporabi, prilagajati naj bi jim bilo mogoče velikost ... Ime Morphoz, ki izhaja iz latinske besede morphosis in pomeni prilagajanje oziroma oblikovanje skozi razvoj, je tako še kako ustrezno.
Prilagodljivost mu omogoča povsem nova platforma CMF-EV, namenjena izključno električnim avtomobilom. Ta bo zanesljivo postala temelj prihodnje generacije električnih vozil znamk Nissan in Renault. A kar je bolj pomembno kot sama inženirska zasnova, je dejstvo, da bo Renault z njo povezal številne med seboj navidez povsem ločene projekte: od električnega ekosistema na otoku Porto Santo, kjer je Renault poskrbel za proizvodnjo lastne elektrike, do električnega čolna Black Swan, v katerem so vgrajeni izrabljeni baterijski sklopi električnih vozil. Takšne baterije naj bi sedaj služile v primeru potreb po večjem dosegu, preostali čas pa naj bi poganjale hišne pripomočke, oziroma služile kot hranilniki energije.
Dva avtomobila v enem
Kapaciteta dodatnega baterijskega sklopa znaša 50 kilovatnih ur (ob osnovnih 40 kw) in prav tu Morphoz prinaša največjo revolucijo. Ko bo avtomobil v tako imenovani mestni verziji, bo njegova dolžina znašala 4,4 metra, s čimer bo prilagojen uporabi v mestih. V trenutku, ko se bo pojavila potreba po več prostora in večjem dometu, bo vozilo moč podaljšati za 40 centimetrov in vanj vgraditi dodaten baterijski sklop. Ko bo ta izpraznjen, ga bo voznik nato preprosto odložil ob polnilni postaji in po potrebi vzel drugega. Glede na to, kateri baterijski sklop bo vgrajen v avtomobil, se bo spreminjala tudi moč motorja. V mestnem programu bo znašala 100, v potovalnem programu (Travel version) pa že 160 kilovatov.
Pri Renaultu so upoštevali tudi vprašanje avtonomije avtomobila. Morphoz še ne predvideva možnosti popolnoma samostojne vožnje, ampak le avtonomijo tretje generacije. Voznik bo v veliki meri še vedno sam skrbel za upravljanje z vozilom. Je pa Morphoz izredno dovzeten za prepoznavanje kretenj, saj bo recimo zgolj z zamahom roke moč odkleniti vrata vozila. V notranjosti je povsem digitalizirana kabina, katere osrednji del je osmerokoten volan z vgrajenim, 10,2-palčnim digitalnim prkazovalnikom.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"