Renault predstavil nov 1,3-litrski turbobencinski motor

18. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Nov motor bo svoj prostor najprej našel pod pokrovom modelov Scenic in Grand Scenic.

O tako imenovanem 'downsizingu' ali zmanjševanju prostornine motorjev je bilo napisanega že marsikaj. Nasprotnikov in podpornikov temu je veliko, argumentov pa prav tako. A avtomobilski proizvajalci se na to ne ozirajo kaj dosti in med tistimi, ki so prakso zmanjševanja motorne prostornine začeli med prvimi – in z njo tudi nadaljujejo – je Renault. Ta je sedaj uradno predstavil nov tip turbo bencinskega motorja TCe s prostornino motorja 1,3 litra.

Nov pogonski sklop, ki bo kot rečeno najprej na voljo v enoprostorskem modelu Scenic, je Renault razvil v sodelovanju še s tremi drugimi avtomobilskimi podjetji, Mitsubishijem, Nissanom in Daimlerjem, s katerimi tudi sicer sodeluje že dlje časa. Nov motor bi sicer pomenil manjšo rast prostornine, saj bo Renault z njim nadomestil obstoječi 1,2-litrski turbinski motor z oznako TCe, kateri je trenutno na voljo v modelih Megane.

Poraba zgolj 4,5 litra

Motor bodo izdelovali v treh različicah z močjo 115, 140 in 160 'konjev', v vseh treh različicah pa bo na voljo z ročnim menjalnikom ali pa avtomatskim menjalnikom EDC z dvojno sklopko. Največji novosti novega motorja sta variabilna odmična gred in pa poseben premaz ventilov, ki skrbi za zmanjševanje trenja in posledično nižjo temperaturo. Ob nekaterih drugi spremembah so tehniki uspeli doseči večji navor motorja pri nižjih obratih, zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida in večje udobje med vožnjo.

Motor bo kot rečeno nudil moč med 115 in 160 konjev, pri čemer bo šibkejša različica proizvedla 220, močnejša pa 240 in 260 Nm navora. Ob tem naj bi poraba pri vseh motorjih na primeru Renaulta Scenica po tovarniških podatkih znašala 4,7 litra, izpusti ogljikovega dioksida pa 123 miligramov na prevožen kilometer. Nove motorje bo Renault proizvajal v španskem Valladolidu, avtohiše pa že sprejemajo naročila.

Jure Šujica
foto: newspress

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"