Renault se je odzval: Zoe bo že kmalu bolj varen

15. 12. 2021 | Jure Šujica
Deli

Renaultov električni avtomobil bo dobil posodobljene asistenčne tehnologije, ne pa tudi nove zračne blazine.

Pred tednom dni je organizacija EuroNCAP izvedla še zadnja letošnja testiranja, na katerih pa se je pojavil tudi električni Renault Zoe. Gre za avtomobil, ki je na omenjenih preizkusih zadnjič nastopil pred osmimi leti, ko je prvič zapeljal na cesto. Na takratnih preizkusnih trkih, ko so predvsem za asistenčne sisteme veljala precej manj stroga pravila je osvojil vseh pet zvezdic. A časi in zahteve so se spremenili, Zoe, pa tudi – a očitno ne dovolj.

Preberite še: EuroNCAP: kateri avtomobil ni dosegel niti ene zvezdice za varnost? (video)

Kot je znano je namreč na nedavnem testu omenjena organizacija Renaultovemu električnemu avtomobilu namenila nič zvezdic za varnost, razlog za to pa je bilo med drugim pomanjkanje sodobnih asistenčnih sistemov ter združenega bočnega varnostnega meha za zaščito glave in telesa. Tega so namreč po prenovi leta 2019 preprosto umaknili, česar pa naj po poročanju nemškega Auto Motor und Sporta ne bi naredili zaradi varčevanja, saj naj bi ta sistem vozilo »podražil le za dva ali tri evre«.

Razlog za umik naj bi bili podatki Laboratorija za nesreče, biomehaniko in človeško ravnanje (LAB), ki ga Renault upravlja skupaj s Stellantisom, po katerih niso zasledili niti enega primera prometne nesreče Zoeja z obcestno svetilko ali drevesom, v katerem bi takšna zračna blazina pomagala rešiti življenje. So pa na drugi strani med lastnimi preizkusnimi trki opazili, da takšen varnostni meh lahko škoduje potnikom zaradi nepravilne razporeditve plina znotraj blazine lahko celo povzroči dodatne poškodbe telesa.

Prihaja vsaj tehnološka posodobitev

Ob nedavnih rezultatih testa Euro NCAP se zavedajo, da tega ne bi smeli storiti, kljub temu pa omenjene varnostne blazine ne bodo vrnili v sedeže. Prava rešitev bi namreč bila varostna zavesa, kakršne Zoe nima in je tudi ne bo dobil, saj naj bi vgradnja slednje terjala veliko prilagoditev vozila, ki pa na tako starem modelu ekonomsko ne bi bile sprejemljive.

Kljub temu pa pri Renaultu ne bodo sedeli križem rok in bodo tako Zoe-ja že do marca oskrbeli z dodatnimi asistenčnimi sistemi tudi v osnovni stopni opreme Life, s katero je bil opremljen avtomobil na nedavnem preizkusu. Ta bo namreč prejela sistem za samodejno zaviranje v sili z možnostjo prepoznave pešcev, saj je bilo pomanjkanje tega sistema tudi glavni razlog za tako slabo oceno na testu.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"