Povsem nov pogonski sklop, ki ga je Renault predstavil lansko leto povzema tehnologijo formule 1, vsebuje 150 patentov, vseeno pa je prvi prototip, nastal s pomočjo slavne danske igrače.
Eden izmed največjih dosežkov francoskega Renaulta v zadnjih letih je bil uvedba hibridnih pogonskih sklopov. V teoriji sicer ne gre za večji tehnološki preboj, saj hibride (in tudi priključne hibride) na trgu spremljamo že kako desetletje ali dve. A pri Renaultu so se zadeve lotili tako rekoč iz nič, pri tem pa uporabili kar nekaj znanja in izkušenj, ki so jih skozi leta pridobili med nastopanjem v formuli 1. A če je razvoj novih dirkalnikov in prototipov v dirkaškem svetu terjal desetine milijonov evrov, pa je bil prvi prototip revolucionarnega menjalnika Renaultovih hibridov stal le nekaj deset evrov.
Povrhu vsega je omenjeni prototip izdelan iz plastike, a ne kakršnekoli, pač pa iz Lego kock. Kako je potekal postopek razvoja pa je razkril Nicolas Fremau. Ob tem je razkril, da je bila prvotna ideja Renaulta izdelati menjalnik, ki bo preprost, lahek in kompakten. Sam je temu dodal še dve zahtevi in sicer da ne bo imel sklopke in celo sinhronskih obročev.
In kako je Fremau prišel na idejo, da so Lego kocke prava rešitev? » Ko sem nekega dne opazoval mojega sina pri igri z zobniki Lego Technic sem si rekel 'saj to pa pravzaprav ni tako daleč od tistega, kar bi rad izdelal sam,' in pričelo se je nakupovanje vseh delov, ki sem jih potreboval, kos za kosom,« razkriva francoski inženir. Prvi prototip je nato na podlagi lastnih skic izdelal preko božičnih praznikov, pri čemer je za sestavljanje potreboval okrog 20 ur.
A proces vseeno ni bil tako enostaven, kot se zdi na prvi pogled, saj je bilo potrebno združiti različne osi, prestavne obročke, celoten sklop zlepiti med seboj, hkrati pa nanj namestiti tudi elektromotor. Kot opisuje Fremau je šlo za pravi inženirski izziv, rezultat pa je bil prototip, ki ni le daleč najcenejši v Renaultovi zgodovini, pač pa tudi izredno inovativen zaradi vseh uporabljenih rešitev.
Prototip je torej uspel, potrebna pa je bila nenazadnje tudi potrditev s strani višjih managerjev. A glede na to, da so bili pri Renaultu po besedah Fremauja vselej naklonjeni inovacijam, so tudi to nenavadno in poceni rešitev hitro sprejeli in tako je iz otroške igrače nastal prototip, ki je v serijski podobi, natančneje v Capturju, Cliu in Meganu E-tech zaživel že 18 mesecev za tem.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"