Renaultov navdih preteklosti za električni rekord

24. 12. 2025 | Matjaž Gregorič

Radikalni Renault Filante Record 2025 je z enim polnjenjem prevozil tisoč kilometrov pri visokih hitrostih.

Renault je s svojim konceptnim avtomobilom Filante Record 2025 dosegel pomemben mejnik oziroma cilj prevoziti 1000 kilometrov pri avtocestni hitrosti v električnem avtomobilu z enim polnjenjem. Enosedežni »laboratorij na kolesih« je bil predstavljen v začetku leta 2025, navdihujejo pa ga  Renaultovimi avtomobili, ki so podirali rekorde hitrosti iz dvajsetih in petdesetih let prejšnjega stoletja.

Renaultov navdih preteklosti za električni rekord
Renault

Novi rekorder v učinkovitosti električnega pogona je bil ustvarjen posebej za premikanje meja aerodinamike in tehnologije električnih avtomobilov.  Renaultov cilj ni bil zgolj doseči največje razdalje z električnim avtomobilom, kar bi lahko dosegli z vgradnjo ogromne baterije ali vožnjo v varčnem načinu s povprečno hitrostjo 30 kilometrov na uro,  ampak so voznikom na preizkusu naročili, naj vzdržujejo povprečno hitrost nad 110 kilometrov na uro.

Cilj je bil prevoziti več kot 1000 kilometrov v manj kot 10 urah, vključno s tehničnimi postanki in menjavami voznikov. Renaultu to ni uspelo, po koncu dirke Filante Record 2025 je ostalo 11 odstotkov kapacitete baterije – dovolj, da je ekipa lahko prevozila dodatnih 120 kilometrov s hitrostmi nad 100 kilometrov. To pomeni, da je Renaultu uspelo doseči povprečno porabo 13,7 kilometra na kilovatno uro, kar je dvakrat bolj učinkovito kot pri novem Mercedesu CLA in Tesli Model 3 v našem nedavnem dvojnem testu.

Katerih živil za praznike raje ne ponujajte svojemu hišnemu ljubljenčku
Renaultov navdih preteklosti za električni rekord
Renault

Filante Record 2025 bo seveda ostal koncept, ki nikoli ne bo šel v proizvodnjo in njegova ekstravagantna zasnova verjetno tudi ne bo vplivala na prihodnje Renaultove serijskre avtomobile. Vendar pa bodo nekatere tehnologije, ki so vgrajene v vozilo, in morebitna spoznanja ekipe očitno vplivala na razvoj novih električnih vozil, kar jim bo omogočilo doseganje še višjih ravni učinkovitosti, tudi v zahtevnih pogojih, kot je hitra vožnja po avtocesti.

Kolesa na konceptnem avtomobilu so ločena od karoserije, tako kot pri 40 CV des Records in kasnejšem Nervasportdes Records iz leta 1934, ki je prav tako služil kot navdih. Prvotno je bila karoserija podobna tistim iz turbinskega Etoile Filante iz leta 1956, vendar so jo oblikovalci po testiranju v vetrovniku preoblikovali in poenostavili ter jo namestili neposredno na podvozje, kar je izboljšalo pretok zraka.

Renaultov navdih preteklosti za električni rekord
Renault

Pod temi zaobljeno zunanjostjo so posebej zasnovane 19-palčne Michelinove pnevmatike, ki ustvarjajo približno 40 odstotkov manjši kotalni upor kot običajne avtomobilske pnevmatike. Tako kot edinstveni okrogli žarometi je tudi ultravijolično modra barva poklon predhodnikom, odtenek je videti modro ali vijolično, odvisno od svetlobnih pogojev in kota pogleda.

Notranjost črpa iz sveta letalstva, Formule 1 in celo vesoljskih plovil, ter je zasnovana tako, da je vsak upravljalnik enostavno dosegljiv vozniku. Avtomobil ima sistem krmiljenja brez mehanskih povezav od volana do sprednjih koles ali zavor. To zmanjša število potrebnih mehanskih komponent, kar posledično sprosti več prostora pod kovino in zmanjša težo.

Renaultov navdih preteklosti za električni rekord
Renault

Druga prednost takšnega sistema krmiljenja je v možnosti namestitve volana in drugih komponent kamor koli .Renault potrebuje, kar njegovim inženirjem omogoča, da premagajo omejitve, povezane s platformo. Poleg tega je mogoče krmilne elemente namestiti na volan, zaradi česar je vožnja avtomobila dostopnejša in lažja za ljudi z omejeno mobilnostjo.

Baterija z zmogljivostjo 87 kWh v Filante Recordu 2025 uporablja tudi novo tehnologijo za povečanje učinkovitosti, zmanjšanje teže in kar najboljši izkoristek razpoložljivega prostora, ki je bil omejen, kljub temu da je avtomobil dolg 5,12 metra. Enosedežnik je širok le 1,71 metra, tehta okroglo tono, od tega 600 kilogramov pripada baterijskemu sklopu.