Nov izobraževalni center bo Renaultu pomagal pri izobraževanju tehnikov, svetovalcev in prodajalcev iz Slovenije, Srbije, Hrvaške, Črne gore in Bosne in Hercegovine. Veliko pozornosti so pri tem namenili prav izobraževanju na področju vzdrževanja električnih elektrificiranih pogonskih sklopov.
Slovenija brez dvoma velja za Renaultovo prestolnico regije Jadrana. Tukaj namreč stoji edina tovarna francoske avtomobilske znamke, kjer avtomobile izdelujejo že vse od leta 1955, z letom 1973 pa so v Novem mestu začele nastajati prve 'Katrce', nato pa tudi številni preostali modeli znamke. Danes tako v njihovih proizvodnih halah nastaja peta generacija modela Clio, hkrati pa tudi električna različica aktualne generacije modela Twinga, Z.E.
Proizvodnja vozil pa je le eden izmed procesov oziroma nalog, ki jih Renault opravlja v Sloveniji, a so hkrati vezane vsaj še na jadransko regijo, če ne že na Evropo. V Novem mestu je namreč že v prejšnjih letih deloval tudi izobraževalni center za zaposlene v Renaultu. Ta pa je na začetku prejšnjega meseca naposled dobil povsem nove prostore, ne v Novem mestu, ampak v bližnji Mirni Peči.
Nov izobraževalni center Renault Adriatic se tako razprostira na 3.160 kvadratnih metrih površine, namenjen pa je izobraževanju zaposlenih v podjetju, ne le domačih delavcev, ampak zaposlenih v celotni regiji. Gre za projekt, katerega realizacija je potekala zadnjih pet let, v njem pa bodo letno na izobraževanje sprejeli od 60 do 70 zaposlenih – prodajalcev, svetovalcev in serviserjev – v mreži Renault. Uspešnost kandidatov, ki jih bodo sprejeli na izobraževanje, naj bi bila predvidoma 90-odstotna.
Znotraj centra je Renault posebno pozornost namenil prav elektrificiranim pogonskim sklopom, ki v Renaultovi ponudbi, kot smo na prejšnjih straneh že zapisali, doživljajo nov razcvet. Ta oddelek je namreč zaradi svoje specifike in velike količine postopkov, s katerimi se do zdaj še niso srečevali, zato dobil tudi največ prostora, v njem pa bodo lahko preučevali tudi sestavo hibridnih pogonskih sklopov oziroma opravljali menjavo posameznih sklopov sistema.
A stvari se tu še ne končajo. Kot pojasnjujejo Renaultovi tehniki v oddelku za izobraževanje na področju elektrificiranih sklopov, nameravajo v prihodnje dobiti tudi dovoljenje za opravljanje posegov v baterijskih sklopih, česar za zdaj zaradi občutljivosti teh sklopov še ne smejo izvajati.
Center v Mirni Peči bo delo ponujal 21 zaposlenim, večinoma inštruktorjev, ki bodo predstavljali most med poslušalci in matičnim podjetjem v Franciji, tam bodo namreč večkrat letno znanje pridobivali sami, nato pa ga bodo naprej posredovali kandidatom prek organiziranega izobraževanja. To bo potekalo v novih prostorih, ki pa so prilagojeni tudi organiziranju webinarjev, predavanj na daljavo, kar je med karanteno še posebej dobrodošlo.
Izobraževanje sicer poteka v več fazah. Slušatelji tako na enem mestu pridobijo obilo splošnega znanja, pozneje pa sledi specializacija na posameznih področjih. Največ pozornosti v novem centru namenjajo elektromobilnosti in področjem, vezanim na karoserijo – torej popravilom karoserije ter vsega, kar je povezano z barvanjem te. V ta namen so se povezali z nemškim kemičnim podjetjem Standox, ki jim zagotavlja avtomobilske lake. Sicer pa inštruktorji znajo povedati, da je velik del izobraževanja namenjen praksi (70 odstotkov), medtem ko je teoriji namenjenih le 30 odstotkov. Posebnost omenjenega oddelka je tudi, da bodo v njem lahko izobraževali cenilce različnih zavarovalnic.
Čeprav gre v osnovi za izobraževalni center, kjer se udeleženci izobraževanj srečujejo z elektrificiranimi pogonskimi sklopi in karoserijskimi oziroma ličarskimi deli pa tudi z multimedijskimi napravami, je več kot le to. V njem namreč delujejo tudi službe za pomoč servisni mreži pri reševanju najbolj zahtevnih servisnih izzivov, izdajanje homologacij ter klicni center, ki pokriva Slovenijo, Hrvaško in Srbijo.
Akademija v številkah
- 3.160 kvadratnih metrov metrov površin
- 15 delovnih mest, namenjenih izobraževanjem
- 21 zaposlenih
- 5 let razvoja, dve leti gradnje
- 60-70 kandidatov na leto
September je bil za Renault v Sloveniji še posebej pester. Začetek meseca je namreč zaznamovalo odprtje izobraževalnega centra, konec pa odprtje 9.000 kvadratnih metrov velikega skladišča za nadomestne dele - enega izmed zgolj 12 v Evropi in 35 po vsem svetu, v katerem bo v vsakem trenutku na voljo 23.000 različnih nadomestnih delov, pri čemer pa bo po njegovi zaslugi zgolj v dveh ali treh dneh mogoče dobiti nadomestne dele iz Pariza. Ob tem zagotavljajo dobavljivost vseh nadomestnih delov za vozila, stara vsaj 20 let, v večini primerov pa še starejše.