Renaultova brca v lastno koleno: ukinitev nedonosne znamke Mobilize

13. 12. 2025 | Matjaž Gregorič

Z ukinitvijo eksperimentalne blagovne znamke mobilnosti odhajata tudi električna mestna malčka Duo in Bento.

Skupina Renault ukinja Mobilize, blagovno znamko mobilnosti, ki je v zadnjih letih simbolizirala eksperimentiranje in inovacije onkraj tradicionalnih osebnih avtomobilov. Odločitev za ukinitev dejavnosti z omejenimi možnostmi dobička je povezana s preusmeritvijo pozornosti na storitve, ki neposredno prispevajo k prodaji in uporabi električnih avtomobilov.

Renaultova brca v lastno koleno: ukinitev nedonosne znamke Mobilize
Renault

Ob ustanovitvi je bilo predvideno, da naj bi bil Mobilize platforma za deljeno mobilnost, kompaktna električna vozila ter energetske in polnilne storitve. V praksi se je izkazalo, da je to širino težko uskladiti s finančnimi in organizacijskimi zahtevami velike avtomobilske skupine.

Skupina Renault zdaj potrjuje, da bodo nadaljevali le z dejavnostmi z jasno strateško vrednostjo. Drugi projekti bodo ukinjeni. Ta odločitev vpliva na jedro podjetja Mobilize. Razvojnega prostora za nove koncepte ne bo, kar pomeni, da bo blagovna znamka izgubila svojo prvotno funkcijo.

Zakaj se avtomobili na sosednjem voznem pasu vedno premikajo hitreje?
Renaultova brca v lastno koleno: ukinitev nedonosne znamke Mobilize
Renault

Ostal bo del podjetja Mobilize, ki se je osredotočal na polnjenje in energetske storitve. Te dejavnosti bodo vključene v komercialno organizacijo skupine Renault pod vodstvom direktorja za rast Fabricea Cambolivea. Te bodo zagotavljale rešitve za polnjenje za dom, na poti in na kraju samem, zasnovane tako, da bo električna vožnja lažja in bolj dosledna.

S tem korakom skupina Renault poudarja, da je polnjenje sestavni del električnih avtomobilov. Eksperimentalni pristop bo omogočil integracijo v obstoječe prodajne in servisne modele, medtem ko bodo električna malčka  Mobilize Duo in Bento ukinili.

Renaultova brca v lastno koleno: ukinitev nedonosne znamke Mobilize
Renault

Ta kompaktna električna vozila so bila namenjena mestni uporabi in poslovnim aplikacijam, kot sta deljena mobilnost in mestna logistika. Tehnično so bila lahka, ozka in preprosta, z majhno baterijo in omejenim dosegom, primernim za kratke vožnje znotraj mesta.

Evropske varnostne zahteve, homologacija in proizvodni stroški so relativno močno obremenjevali te vrste vozil. Hkrati je predvidena količina ostala omejena. Duo in Bento sta bila nišna za zasebne kupce, a pogosto preveč specializirana za poslovne uporabnike. Posledično ni bilo ekonomije obsega, potrebne za dobičkonosnost tega segmenta.