Rešitev, zaradi katere ne boste več potrebovali drugega avtomobila: najprej prihaja v Kočevje

22. 4. 2022 | Jure Šujica
Deli

Storitev naenkrat zmanjšuje potrebo po klasičnem javnem prometu in lastništvu dodatnega vozila pri hiši.

Življenje v velikih mestih je za prebivalce običajno precej enostavno. Vsa infrastruktura je pri roki, po opravkih pa se lahko odpravimo peš, s kolesom, avtomobilom, avtobusi mestnega prometa … Praktično za vsako 'težavo' se najde ena ali več rešitev in le stežka življenje brez tega. A v številnih občina in podeželskih naseljih takšnih možnosti, še posebej na področju transporta ni. K sreči pa se po zaslugi posameznikov in podjetij, ki najdejo skupen jezik očitno da storiti marsikaj.

Pred dnevi so tako v Kočevju, občini na Dolenjskem, ki hkrati velja za eno bolj odmaknjenih v naši državi pričeli s projektom Toyota GO. Gre za projekt, ki bo namenjen praktično vsem prebivalcem občine – pa tudi obiskovalcem od drugod. Praktično gre za nadomestilo javnega prevoza in taksi službe v enem, hkrati pa za storitev, ki je precej bolj prilagodljiva ter tudi uporabna.

Kot je v uvodnem nagovoru dejal župan občine Kočevje, dr. Vladimir Prebilič se je namreč javni prevoz v mestu doslej izkazal kot neprimeren, razlogov za to pa je več. V tako razdrobljeni občini je namreč težko pripraviti linije, ki bi ustrezale zadostnemu številu prebivalcev in z zadostnim številom vozil, hkrati pa zagotoviti finančno vzdržnost. Po vrhu tega je uporaba javnega prevoza precej praktična za vse tiste, ki se s polnimi vrečkami vračajo iz trgovine.

Projekt Toyota GO je sicer nadaljevanje ideje organizacije Sopotniki, namenjen pa je praktično vsakomur, ki živi na področju občine Kočevje. Toyota je namreč za projekt namenila kombinirano vozilo Toyota Proace Verso in pa aplikacijo, s pomočjo katere bodo posamezniki lahko naročili vozilo na dom ali kam drugam, voznik pa jih bo nato zapeljal na izbrano destinacijo.

Možnosti, ki jih pri tem vidijo soudeleženci v projektu so neizmerne. Po dosedanjih izkušnjah (storitev je s testnim delovanjem pričela četrtega aprila) se namreč za uporabo odločajo starejši, ki želijo v trgovino, odrasli, ki želijo ujeti vlak za Ljubljano, mladostniki, ki obiskujejo popoldanske dejavnosti oziroma se zjutraj odpravljajo v šolo … Nenazadnje bo v prihodnje rešitev namenjena tudi vsem, ki se bodo v nočnih ur vračali z zabav in jim tako ne bo potrebno skrbeti za prevoz. Delovni čas namreč že sedaj znaša kar 20 ur, v prihodnje pa bi ga z dodatnimi zaposlenimi ter dodatnimi avtomobili tudi podaljšali.

Uporabnik za naročilo prevoza potrebuje zgolj brezplačno aplikacijo oziroma QR-kodo, kar pomeni, da storitev s pomočjo drugega (znancev ali družinskih članov) lahko uporabljajo tudi otroci in starejši. Plačilo poteka preko aplikacije, uporabniki pa na cilj pridejo do pol ure pred rokom, ki si ga zadajo. V povprečju se sicer naenkrat v vozilu peljeta med dvema in tremi potniki.

Možnosti uporabe so torej precejšnje, prvi vtisi pa kažejo celo na to, da bi se posamezniki lahko zahvaljujoč novi storitvi povsem odpovedali drugemu avtomobilu pri hiši, s čimer bi bil družinski proračun precej manj obremenjen. Tudi cena uporabe nove storitve je več kot privlačna. Ta namreč znaša od 1,2 evra za prvih pet kilometrov do 3,5 evra za razdalje v dolžini 25 kilometrov ali več. Storitev je sicer omejena na občino Kočevje (njeno uporabo občina za svoje občane tudi sofinancira, drugi uporabniki pa bodo moralim plačati polno ceno), že poleti in z uvedbo dodatnih vozil ter voznikov pa bi njeno delovanje lahko razširili.

Kot pojasnjujejo pri Toyoti gre sicer le za enega izmed projektov iz tako imenovane skupine Kinto, ki spodbuja souporabo avtomobilov na ravni posameznikov, občine ali podjetij. Kočevski projekt je na drugi strani le eden izmed številnih, ki bi lahko sledili v prihodnje, saj so potrebe po tovrstnih storitvah na slovenskem podeželju (pa tudi na Hrvaškem) zelo velike, zato je verjeti, da se bo v prihodnosti dodobra prijel med uporabniki.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja