Pred kratkim sprejeta Resolucija o varnosti v cestnem prometu za obdobje 2023-2030 bo temeljito posegla v prometno zakonodajo.
V Državnem zboru je bila sprejeta Resolucija o varnosti v cestnem prometu za obdobje 2023 - 2030. Dokument med drugim prinaša številne spremembe za bolj ranljive udeležence v prometu in spremembe pri usposabljanju poklicnih voznikov. V resoluciji je med drugim zapisano načelo prometne kulture, ki bo opredelilo dolžno ravnanje vseh udeležencev v prometu.
Precej pozornosti vzbuja predlog uvedbe izpitov za voznike e-skirojev, pri čemer naj bi se glede usposabljanja in pridobitve izpita zgledovali po kolesarskih izpitih, ki jih opravljajo učenci v osnovnih šolah. Zakonodaja bo poleg tega predpisovala tudi uporabo posebne zaščitne opreme in tehnične standarde za ta vse bolj pogosta in razmeroma nevarna vozila.
Že zdaj pa precej prahu dvigujejo predvidene spremembe na področju usposabljanja poklicnih voznikov. Z resolucijo je namreč predvidena uvedba tako imenovane Kode 3, ki je pravzaprav obvezno poklicno usposabljanje za voznike lahkih gospodarskih vozil s skupno dovoljeno maso do 3,5 tone. Število teh vozil predvsem zaradi razcveta e-trgovine in dostav pošiljk precej narašča, številni vozniki pa so slabo usposobljeni za vožnjo in natovarjanje, zato so precej pogoste prometne nesreče z udeležbo dostavnikov ali poškodbe tovora zaradi neustrezne pritrditve. Koda 3 je v skladu s pobudo, ki jo je na Evropsko komisijo pred kratkim naslovil Evropski svet za varnost transporta (ETSC).
Hkrati naj bi posodobili ter spremenili tudi usposabljanje za Kodo 95, ki je obvezno za poklicne voznike tovornih vozil in avtobusov. Na tem področju je namreč veliko nepravilnosti, ki vplivajo tudi na prometno varnost.
Preberite še: Ta slovenska voditeljica je strastna motoristka: najprej je vozila Hondo, zdaj vozi Moto Guzzi, a branila se ne bi niti Harleyja
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?