Ko zasveti opozorilna lučka za rezervo, še ni čas za paniko. Toda vendarle je treba čim prej natočiti gorivo. In koliko je mogoče prevoziti, potem ko zasveti?
Ko gre gorivo v rezervoarju proti koncu, je treba biti pozoren. Kajti ko se na instrumentni plošči prižge rumena (pri nekaterih avtomobilih rdeča, časih tudi zvočni signal) opozorilna lučka, je to poleg kazalca, ki se spusti proti ničli, dodatno opozorilo, da zmanjkuje goriva in je treba čim prej zaviti na bencinsko črpalko.
Pri vožnji z rezervno količino goriva razdalja, ki jo je mogoče prevoziti, preden motor ugasne, običajno zadošča do najbližje bencinske črpalke, morda celo ne le do prve na poti, če vam ta ni ljuba.
Vendar pa vožnja 'na hlape' ni priporočljiva, saj ne nazadnje opozorilni sistem za rezervo lahko odpove ali ne deluje natančno (podobno je s podatki potovalnega računalnika). Doseg z zadnjimi decilitri goriva je tudi spremenljiv - glede na način vožnje, konfiguracijo in tudi glede na - model avtomobila, saj imajo različne nastavitve teh opozoril.
Pozor - če boste obstali, vam lahko napišejo celo kazen
Pri voznikih vožnja z rezervno količino goriva lahko povzroči tesnobo, ki negativno vpliva na varnost vožnje, v nekaterih državah pa zaustavitev zaradi pomanjkanja goriva celo kaznujejo. Tudi pri nas vam lahko napišejo kazen, če se vam to zgodi na avtocesti! In čeprav se je vožnji z minimalno količino goriva najbolje izogniti, se lahko zaradi različnih dejavnikov zgodi tudi vestnim voznikom.
Britanska organizacija za tržne analize Compare The Market je v zvezi s tem opravila analizo avtonomije razpoložljive rezervne količine goriva pri posameznih avtomobilih in jih razvrstila glede na razdaljo, ki jih lahko prevozijo, ko zasveti opozorilna lučka.
AVTOMOBILI Z VEČJO AVTONOMIJO | AVTOMOBILI Z MANJŠO AVTONOMIJO |
Volkswagen Passat: (120 kilometrov) | BMW M3 (51 kilometrov) |
Volvo V40 (113 kilometrov) | Kia Picanto (52 kilometrov) |
Ford Mondeo (112 kilometrov) | Fiat 500 (59 kilometrov) |
BMW serije 5 (109 kilometrov) | Mini Cooper (60 kilometrov) |
Toyota Prius (107 kilometrov) | Mitsubishi Outlander (61 kilometrov) |
Mercedes razreda E (103 kilometre) | Jaguar XK (62 kilometrov) |
Audi Q5 (102 kilometra) | Citroen C1 (62 kilometrov) |
Pretiran strah je torej odveč
Rezultati študije kažejo, da je pretiran strah odveč, saj avtomobilski proizvajalci upošteva pravilo desetih odstotkov prostornine rezervoarja, ki je običajno določen kot delež rezerve, in to je v skoraj vseh primerih dovolj za obisk bližnje črpalke.
Upoštevati je treba tudi, da se poraba poveča (in doseg zmanjša) zaradi drugih dejavnikov, na primer zaradi delovanja klimatske naprave ali ekstremno nizkih temperatur, obremenitve avtomobila ... Zaradi skoraj povsem praznega rezervoarja lahko pride celo do okvare motorja, saj se sesalna črpalka lahko pregreje, v sistem pretoka goriva pa lahko pridejo kondenzirana vlaga in usedline umazanije, ki se naberejo na dnu rezervoarja.