Zloglasni "Rubicon Trail" ni več rezerviran zgolj za terence z notranjim zgorevanjem

17. 9. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Rubicon Trail je terenska pot, namenjena vožnji z vozili 4x4. Pravijo ji tudi "Nürburgring za offroad vozila". Dolga je dobrih 35 kilometrov in predstavlja hud izziv za praktično vse terence. Ne nazadnje, Jeep je po njej poimenoval enega izmed svojih Wranglerjev.

Razlogov, zakaj se z električnim avtom ne bi podali na to pot, je veliko. Precejšnja poraba energije ob omejenem dometu je zagotovo en dejavnik, drugi pa je teža električnih avtomobilov. A na vse to so se pri ameriškem Rivianu požvižgali in na "Rubicon Trail" poslali svojega R1S. Avto je bil povsem serijski. No, skoraj. Spredaj je imel nameščen vitel, nekaj terenskih pripomočkov in prtljažnik na strehi. Vse drugo, vključno s Pirellijevimi pnevmatikami, je bilo kot iz tovarne.

Rivian so na pot poslali z 80-odstotno napolnjeno baterijo, na cilju pa je bilo na voljo manj kot 10 odstotkov. Čas seveda ni pomemben, pomembno je, da avto sploh pride do cilja. Tu pa je veliko odvisno tudi od voznika, ki mora biti res usposobljen za terensko vožnjo. Pri Rivianu pravijo, da na poti niso predrli niti ene pnevmatike, avto pa ni imel nobenih tehničnih težav. Nekaj kozmetičnih poškodb je sicer utrpel, a vse drugo je - tako Rivian - potekalo brez težav.

Rivian R1S je sicer električni, športni terenec, ki je na voljo v treh pogonskih konfiguracijah, dve imata dva motorja s 397 kilovati (540 KM) in 496 kilovatov (674 KM), ena pa štiri motorje s skupno 623 kilovati (847 KM). Slednji je bil tudi uporabljen pri tem podvigu.

Sicer pa je Rivian lahko zelo zadovoljen s prodajo obeh modelov, poltovornjaka R1T in že omenjenega R1S, saj je le-ta  letos poskočila za več kot 200 odstotkov.

Preberite še: Ko zagori avto se je treba znajti. Ta Nemec se ga je lotil kar s ...

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol