Rolls-Royce: tako se bo najbolj prestižna znamka razvijala v prihodnje

28. 9. 2021 | Jure Šujica
Deli

Načrte so razkrili pred premiero njihovega prelomnega modela.

Električni pogon v avtomobilih, ne glede na vse, velja za zelo zmogljivega, hkrati pa tudi zelo uglajenega, saj so elektromotorji skoraj neslišni, svoje pa doda še odsotnost menjalnikov. Tudi zato se, roko na srce, zdi precej logična izbira za uporabo v najbolj prestižnih avtomobilih, vozilih, kakršna so tista znamke Rolls-Royce, ki trenutno uporabljajo zgolj uglajene 12-valjne bencinske motorje. A tudi ta tradicija se počasi spreminja.

Britanska znamka je namreč napovedala, da bo po kar lepem številu električnih konceptov do leta 2030 predstavila svoj prvi električni avtomobil. Pri tem ne bodo razkrivali 'polovičnih' rešitev v obliki hibridov, pač pa bo avtomobil od samega začetka poganjala zgolj električna moč. Razlogi za to so različni, poleg tihega delovanja tudi odsotnost izpušnih plinov, velika moč in navor. To so bili nenazadnje že razlogi, zaradi katerih so o električnem pogonu Britanci razmišljali že pred stoletjem, a omejen doseg in pomanjkljiva polnilna infrastruktura tega nista dopuščala.

Prvi sodobni že pred desetletjem

»Prav zdaj se naše podjetje podaja na zgodovinsko pot razvoja in predstavitve prvega super-luksuznega avtomobila. To se bo zgodilo prej, kot so številni mislili, da je sploh mogoče in vse po zaslugi naših izkušenj, sposobnosti, vizije in predanosti inženirjev ter oblikovalcev. Pri tem velikanskem podvigu kreiramo dediščino, ki je edinstvena v naši industriji,« je dejal Torsten Müller-Ötvös, generalni direktor znamke, ob tem pa se spomnil tudi na njene začetnike, poleg Charlesa Rollsa in Henryja Roycea tudi na Henryja Edmundsa in Clauda Johnsona, ki sta bila tedaj pionirja tudi na področju električnega pogona.

Čeprav pri Rolls-Roycu še nekaj let ne bodo predstavili novega električnega modela, pa nameravajo jutri pričeti pot k njegovemu razkritju. Prav v ta namen so sedaj znova razkrili fotografije dosedanjih električnih konceptov, Phantom Experimental Electric 102EX iz leta 2011 in pa avantgardnega Vision Next 100 (103EX) iz leta 2016, ki pa ravno zaradi preslabega dosega, kratke življenjske dobe baterije, dolgega polnjenja oziroma preprosto zaradi konceptne narave nikoli nista zaživela.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol