Preverite, kje v Evropi vedo največ o zimskih gumah ... in kje najmanj

Goodyear je med 4000 vozniki iz osmih evropskih držav izvedel zanimivo raziskavo o poznavanju zimskih in celoletnih pnevmatik.

Preverite, kje v Evropi vedo največ o zimskih gumah ... in kje najmanj (foto: Goodyear) Goodyear
13. 11. 2022

V mediteranskih državah so potrebe po zimskih pnevmatikah seveda precej manjše kot v severnih. V Španiji na primer sezonsko menjuje pnevmatike le dvanajst odstotkov voznikov, v Italiji 36 odstotkov. Največ voznikov (83 odstotkov) zimske pnevmatike na svoje avtomobile namešča na Poljskem, v Nemčiji pa to na primer počne 54 odstotkov voznikov. Povprečje med anketiranimi državami znaša 42 odstotkov, v raziskavo pa niso vključili skandinavskih držav.

Preverjali so znanje v posameznih prednostih in razlikah med zimskimi in celoletnimi pnevmatikami. Največ tovrstnega znanja so pokazali romunski vozniki, ki so dobro poznavanje pnevmatik in lokalne zakonodaje pokazali v 79 odstotkih primerov. Pri tem je 56 odstotkov voznikov zatrdilo, da pred odhodom v tujino preverijo predpise, ki veljajo v posamezni državi. Najslabše poznavanje pnevmatik je med vozniki v Združenem kraljestvu (34 odstotkov), v Franciji in Italiji pa nekje vmes (56 oziroma 69 odstotkov).

Voznike sicer razumljivo še vedno najbolj straši vožnja po poledenelih cestah - 14 odstotkov jih nikoli ne bi vozilo v takšnih razmerah. Dvanajst odstotkov voznikov pravi, da se po sneženju ne bi odpravili na cesto, šest odstotkov v megli in štiri odstotke v močnem dežju. Zanimivo je, da je Poljska edina država, kjer jih bolj skrbi vožnja v megli, najbolj pa so pri tem samozavestni v majhnem Luksemburgu.

Celoletne pnevmatike vse bolj priljubljene

Še nedolgo nazaj so celoletne pnevmatike veljale za nekakšen kompromis, pri čemer se pozimi obnesejo bolje kot letne pnevmatike, poleti bolje kot zimske, v nobenem primeru pa se ne morejo kosati s tovrstnimi pnevmatikami v obdobjih, ki so jim namenjene.

Preberite tudi: M+S kmalu ne bo več oznaka za zimske pnevmatike

Danes so že precej bolj sofisticirani izdelki, zadostiti morajo različnim merilom ter zahtevam, zaradi česar je nekoliko drugačen in predvsem bolj zahteven tudi njihov razvoj. Pri Goodyearu pravijo, da za razvoj nove linije opravijo približno 320.000 kilometrov (kot da bi osemkrat obkrožili zemljo), poleg tega opravijo še približno 3800 laboratorijskih testov, razvoju pa namenijo okoli 36.000 inženirskih ur. Celoletnim pnevmatikam se sicer resneje posvečajo od leta 1985, razvijati in prodajati pa so jih začeli še veliko prej.