V državi naj bi že pričeli z obujanjem opuščenih rudnikoh redkih zemeljskih materialov, potrebnih za izdelavo baterij.
Avtomobilska industrija v Evropi je navkljub prvotnemu odporu naposled le pričela z načrtovanje tovarn baterij za električne avtomobile v Evropi, kar vsekakor je eden izmed pomembnejših korakov za hiter razvoj v prihodnje in hkrati obramba pred vse hitreje razvijajočo se kitajsko avtomobilsko industrijo. Po pričakovanjih bodo prve tovarne električnih baterij postavljene v Nemčiji in Franciji (omenja pa se tudi Poljsko, Italijo in druge države), kot kaže pa bi se jim kmalu lahko pridružile tudi Romunija.
Na prvi pogled je izbira morda nelogična, vendar pa je Romunija ena izmed držav z največjimi zalogami surovin in mineralov, potrebnih za izdelavo baterij za električne avtomobile. Država je zato po poročanju portala Bloomberg po desetletjih mirovanja že začela ponovno odpirati vse tri rudnike omenjenih snovi, vse to pa v želji, da bi privabila tudi tuje vlagatelje, od katerih nja bi po besedah ministra za gospodarstvo, Nicolaua Badaluja želeli privabiti okrog 50 milijonov evrov.
Del pogače tudi Dacii?
Hkrati z odprtjem rudnikov želi Romunija vstopiti tudi v tako imenovano Evropsko baterijsko zvezo, ki pospešuje razvoj električne mobilnosti, kot eenega glavnih ciljev pa si zadaja postavitev Evropske Unije na svetovnih vrh na področju digitalizacije in dekarbonizacije avtomobilske industrije. Omenjena zveza je bila ustanovljena leta 2017.
Omenjena poteza pa bi nenazadnje utegnila koristiti tudi edinemu domačemu avtomobilskemu proizvajalcu, Dacii. Avtomobilska znamka v lasti Renaulta naj bi namreč v prihodnjih dveh letih na trg lansirala prvi električni avtomobil nižjega cenovnega razreda z dosegom do 160 kilometrov. Uradne informacije o tem sicer še ni, domača proizvodnja električnih baterij pa bi brez dvoma lahko pripomogla k uresničitvi zadanega cilja.