Rusi našli rešitev za avtomobilsko industrijo? Obeta se čezmejno sodelovanje

7. 7. 2022 | Jure Šujica
Deli

Trojica držav ima dovolj znanja in drugih kapacitet, da bi projekt lahko realizirali precej hitro.

Rusija je v senci aktualnega spora z Ukrajino izgubila pomembnega partnerja na področju avtomobilske industrije in sicer francosko znamko Renault. Slednja je kot večinska lastnica podjetja AvoVAZ poskrbela za njegovo preobrazbo, posledično pa tudi za modernizacijo znamke Lada. Kljub izgubi partnerja, pa očitno ne nameravajo stati križem rok, temveč iščejo nove rešitve, predvsem v državah, s katerimi ostajajo v 'toplejših' odnosih.

Preberite še: Srbija dobiva še eno veliko tovarno na področju avtomobilizma

Po poročanju številnih tujih medijev naj bi tako Rusi resno razmišljali o skupni proizvodnji novih avtomobilov s pomočjo Irana in Turčije. Kot pojasnjuje said Mohammadreza Najafi-Manesh, vodja združenja iranskih proizvajalcev avtomobilskih delov, so možnosti za tristransko sodelovanje med omenjenimi državami izredno dobre. Pričakovati je, da bi do sodelovanja posledično lahko prišlo že zelo hitro.

Razlogov za sodelovanje je na drugi strani precej. V omenjenih treh državah namreč imajo dovolj znanja in sredstev za proizvodnjo vseh komponent za nove avtomobile. Nenazadnje so v Iranu lansko leto izdelali slabih 900.000 avtomobilov, v Turčiji pa so izvozili za dobrih 10 milijard evrov novih avtomobilskih delov. Na drug strani naj bi njihovi avtomobili, v kolikor bi do sodelovanja prišlo, lahko nastopali na različnih trgih s kar 800 milijonov potencialnih kupcev.

Povezava omenjenih treh držav sicer ni večje presenečenje ob dejstvu, da so bile vse tri v zadnjih letih deležne številnih sankcij ZDA in drugih zahodnih držav. Po drugi strani sta Turčija in Iran med seboj povezana s kopensko mejo, Rusija pa s je s Turčijo povezana preko Črnega morja, kar pomeni, da za takšno proizvodnjo ne bi bilo večjih logističnih težav. V Turčiji sicer že deluje relativno mlada avtomobilska znamka Togg (na sliki zgoraj).

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"