Stellantis je očitno 'izgubil nadzor' nad svojo blagovno znamko v Rusiji, kjer so začeli sestavljati Citroenov model C5 Aircross.
Rusko podjetje Automotive Technologies je objavilo, da je v nekdanji Stellantisovi tovarni v Kalugi južno od Moskve začelo serijsko sestavljati modele Citroen C5 Aircross, ki bodo v prodajnih salonih v naslednjem mesecu. O nameri je tiskovna agencija Reuters poročala že februarja s sklicevanjem na vire, ki so bili seznanjeni s tem, da je Automotive Technologies iz Kitajske uvozil najmanj 42 avtomobilskih kompletov za sestavljanje omenjenega modela.
V ozadju so Kitajci
Podatki so pokazali, da so garniture, izdelane na Kitajskem, v skupini Dongfeng Motor, ki je dolgoletni partner Peugeota in Citroena. V koncernu Stellantis, ki je lastnik Citroena, so priznali, da so izgubili nadzor nad svojimi subjekti v Rusiji. Serijska montaža križancev Citroen C5 Aircross se je začela 27. marca, še preden bodo avtomobili pri domnevno Citroenovih trgovcih, pa je že mogoča rezervacija. Za zdaj še ni znano, koliko primerkov rusko-kitajskega modela s francoskim rodovnikom naj bi sestavili.
Francozi so izgubili nadzor
Dogajanje ponazarja pomanjkanje nadzora zahodnih podjetij nad svojimi blagovnimi znamkami po prekinitvi ruskih operacij ali zapustitvi države po februarju 2022, ko je Rusija začela invazijo na Ukrajino, in kaže tudi na vse večjo odvisnost ruske avtomobilske industrije od Kitajske, medtem ko si tamkajšnji avtomobilski proizvajalci manejo roke od zaslužkov na ruskem trgu. Podatki o kitajski trgovini za leto 2023 kažejo, da je bil izvoz avtomobilov v Rusijo skoraj sedemkrat večji kot leta 2022, pri čemer je vrednost tega izvoza poskočila za skoraj 10 milijard dolarjev.
Februarja so pri Stellantisu objavili, da so zaradi izgube poslovanja v Rusiji vknjižili izgubo v višini 144 milijonov evrov. Niso pa še povedali, ali bodo zaradi izvoza garnitur za sestavljanje Citroena C5 Aircross v Rusijo proti Dongfengu kakorkoli ukrepali.
Preberite še: