Najnovejši podatki o prodaji lahkih vozil v Rusiji kažejo nadaljevanje močnega upada, ki sledi vojni v Ukrajini in sankcijam Zahoda, domači proizvajalci v hudih težavah
Prodaja avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil v Rusiji se je v juniju na medletni ravni zmanjšala za 82 odstotkov na samo 27.761 vozil. velik junijski prodajni padec sledi majskemu za 83,5 in aprilskemu padcu za 78,5 odstotka. V prvi polovici leta 2022 se je prodaja novih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil na ruskem trgu primerjavi z enakim obdobjem lanskim obdobjem zmanjšala za 57,5 odstotka in je znašala 370.228 prodanih avtomobilov in lahkih dostavnih vozil, je razvidno iz uradnih podatkov ruskega Komiteja avtomobilskih proizvajalcev, kjer so se tudi tokrat vzdržali komentarjev o trenutni situaciji.
Vodilni domači proizvajalec Avtovaz je kljub ponovnemu zagonu proizvodnih trakov v začetku junija prodal skromnih 7.484 avtomobilov, kar je 81-odstotni upad glede na lansko leto. podjetje GlobalData LMC Automotive, ki se ukvarja z analizami avtomobilskih trgov je znižalo svojo napoved za ruski trg in zdaj pričakuje le 663.000 prodanih vozil v letu 2022, kar je več kot 60-odstotno zmanjšanje.
Glede na bazo podatkov GlobalData so propadlemu domačemu trgu najbolj izpostavljeni ruski lokalni proizvajalci avtomobilov, saj približno 90 odstotkov svoje prodaje ustvarijo na domačem trgu. Poleg tega imajo velike težave s komponentami, ki so jih kupovali od zahodnoevropskih dobaviteljev. Ruska administracija je zato objavila dekret, ki ruskim avtomobilskim proizvajalcem omogoča proizvodnjo novih avtomobilov brez varnostnih sistemov kot sta protiblokirni zavorni sistem in elektronika za nadzor stabilnosti, prav tako ni obvezen sistem samodejnega klica na pomoč v primeru nesreče. Poleg tega poenostavitev zahtev za pridobitev certifikatov o ustreznosti izključuje obvezno vgradnjo varnostnih zračnih blazin in zategovalnikov varnostnih pasov.